Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2007 - 2012
2007 - 2012Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Dr), Türkiye
2004 - 2006
2004 - 2006Yüksek Lisans
Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1987 - 1992
1987 - 1992Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Okul geliştirme literatürünün modeller ve yeni yaklaşımlar açısından incelenmesi: Kuramsal analitik bir yaklaşım
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Dr)
2006
2006Yüksek Lisans
Velilerin özel okul tercihlerini etkileyen faktörler ve özel okulların durumu: Kahramanmaraş örneği
Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Sosyal Hizmetler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Yönetimi ve Teftiş
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2018 - 2024
2018 - 2024Doç. Dr.
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2012 - 2018
2012 - 2018Dr. Öğr. Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDekan
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorRektör Yardımcısı
İstanbul Ticaret Üniversitesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorYÖKAK-Dış Değerlendirici
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorYabancı Uyruklu Öğretim Elemanı İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aile Danışmanlığı ve Eğitimi ABD
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorFakülte Kurulu Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorRektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2024 - 2025
2024 - 2025Enstitü Müdürü
İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2020 - 2025
2020 - 2025Senato Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2018 - 2025
2018 - 2025Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2024 - 2024
2024 - 2024Ölçme Değerlendirme Kurulu Başkanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2024 - 2024
2024 - 2024Birim Kalite Komisyonu Başkanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2024 - 2024
2024 - 2024Rektör Danışmanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi
2023 - 2024
2023 - 2024Eğitim ve Öğretim Komisyonu Başkanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2021 - 2024
2021 - 2024Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2020 - 2024
2020 - 2024Müfredat Geliştirme Komisyonu Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2020 - 2024
2020 - 2024YÖK Denetimi Değerlendirme Komisyonu
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2018 - 2024
2018 - 2024BAP Bilimsel Komisyon Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2023 - 2023
2023 - 2023Soruşturma Komisyonu Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2021 - 2023
2021 - 2023Sürekli Eğitim Merkezi Müdürü
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2021 - 2023
2021 - 2023Eğitim ve Öğretim Komisyonu Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2019 - 2021
2019 - 2021Akademik Gelişim Ofis Koordinatörü
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2018 - 2019
2018 - 2019Rektör Danışmanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi
2012 - 2018
2012 - 2018Fakülte Kurulu Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2014 - 2016
2014 - 2016Genel Sekreter
İstanbul Ticaret Üniversitesi
2011 - 2014
2011 - 2014Genel Sekreter Yardımcısı
İstanbul Ticaret Üniversitesi
2010 - 2013
2010 - 2013Daire Başkanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi
2011 - 2012
2011 - 2012Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
İstanbul Ticaret Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2010
2009 - 2010EĞİTİM VE YÖNETİM DANIŞMANI
ÖZEL ÖZDERYA KOLEJİ, EĞİTİM VE YÖNETİM DANIŞMANI
2008 - 2009
2008 - 2009GENEL MÜDÜR
ÖZEL GÖKYÜZÜ KOLEJİ, GENEL MÜDÜR
2002 - 2008
2002 - 2008GENEL MÜDÜR
ÖZEL SULTAN FATİH EĞİTİM KURUMLARI, GENEL MÜDÜR
1996 - 2002
1996 - 2002OKUL MÜDÜRÜ
ÖZEL ASFA EĞİTİM KURUMLARI, OKUL MÜDÜRÜ
1994 - 1996
1994 - 1996OKUL MÜDÜR YARDIMCISI
ÖZEL ASFA EĞİTİM KURUMLARI, OKUL MÜDÜR YARDIMCISI
1992 - 1994
1992 - 1994ÖĞRETMEN
ÖZEL ASFA EĞİTİM KURUMLARI, ÖĞRETMEN
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Ailede Değerler Eğitimi
Eğitimde Risk Yönetimi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
Ailede Değerler Eğitimi
Okul Geliştirme
Eğitim ekonomisi ve Planlaması
Yönetim Bilimi ve Süreçleri
Eğitimde Kalite Yaklaşımları
Academic Research Methods and Ehics
Eğitimde Denetleme ve Değerlendirme(Diğer Üniversite)
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİM FELSEFESİ
SINIF YÖNETİMİ VE UYGULAMALARI
EĞİTİM VE ÖĞRETİM LİDERLİĞİ
OKULLARDA STRATEJİK PLANLAMA
EĞİTİM HUKUKU
EĞİTİMDE DENETLEME VE DEĞERLENDİRME
Lisans
Ölçme ve Değerlendirme
Sınıf Yönetimi
Akademik Başarı ve Hayat Becerileri
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-1
Eleştirel Düşünme
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-2
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
SINIF YÖNETİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
SINIF YÖNETİMİ(GÜZ)
SINIF YÖNETİMİ(YAZ)
ÖĞRETMENLİK MESLEK ETİĞİ
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
ÇİFTLERİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI İLE EVLİLİK VE YAŞAM DOYUMU ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Parlar H. (Danışman)
G.UYSAL(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
AİLEDEKİ DEĞER KAVRAMININ FARKLI KUŞAKLARDAKİ ANLAMI ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA
Parlar H. (Danışman)
M.KIROĞLU(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
EVLİ KADINLARDA CİNSEL İŞLEV DÜZEYLERİ İLE AİLE BÜTÜNLÜK DUYGUSU ARASINDAKİ İLİŞKİ
Parlar H. (Danışman)
E.ÖZEL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Erkekliğin ev hali: Evlilik ilişkisinde erkekliğin yeniden üretimi ve performansı
Parlar H. (Danışman)
B.BALKİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
PANDEMİ SÜRECİNİN EVLİ ÇİFTLERDE ANKSİYETE VE EVLİLİK DOYUMUNA ETKİSİ
HANİFİ P. (Danışman)
T.GÖZEL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
ÇOKLU DOKU SERTLEŞMESİ (SKLEROZ) YAŞAYAN HASTALARIN ALGILADIKLARI EŞ DESTEĞİ İLE MUTLULUK DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
İSHAK A. (Eş Danışman), HANİFİ P. (Eş Danışman)
H.AKYÜZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Dijital ebeveynliğin aile içi iletişim ve velinin eğitime katılımı üzerine etkisi
HANİFİ P. (Danışman)
S.DERE(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Okul yöneticilerinin 21. yüzyıl becerileri ile yenilikçi okul geliştirme arasındaki ilişkisinin incelenmesi
Parlar H. (Danışman)
T.TÜLİN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Belirsizlikler karşısında okul yöneticilerinin dayanıklılıkları
Parlar H. (Danışman)
D.ŞAP(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Okul öncesi müdürlerinin hizmetkâr liderlik algılarının incelenmesi
Parlar H. (Danışman)
S.YILDIRIM(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Okul idarecilerinin kritik–analitik (Eleştirel) düşünme yaklaşımları
Parlar H. (Danışman)
E.YAVUZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Özel liselerde çalışan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile iş tatmini arasındaki ilişkinin incelenmesi
Parlar H. (Danışman)
B.NUR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Uzaktan çevrimiçi aile danışmanlığı: Nitel bir çalışma
HANİFİ P. (Danışman)
S.NAR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Yetişkinlerin çocukluk çağı yaşantılarının anne baba olma süreçlerine etkileri
Parlar H. (Danışman)
L.SAĞLAM(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Aile değerlerinin kuşaklara aktarımında büyükanne-büyükbaba torun ilişkisinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
D.TEZCAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ebeveynlerin çocukluk çağı ruhsal travmaları ile aile dayanıklılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
Z.ÜSTÜNDAĞ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Kovid-19 pandemisinde aile içi çatışma ve problematik durumlar
HANİFİ P. (Danışman)
B.DOĞRU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
OKUL YÖNETİCİLERİNİN REKREATİF FARKINDALIĞI VE BİREYSEL YENİLİKÇİLİĞİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
HANİFİ P. (Danışman)
S.AKŞAMOĞLU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Genç yetişkinlerde ailede çocukluk çağı travması ve benlik saygısının madde bağımlılığı ile ilişkisi
HANİFİ P. (Danışman)
H.LAÇİN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Pandemi sürecinin ebeveynlerin yaşam kalitelerine ve aile içi ilişkilerine etkisine yönelik nitel bir araştırma
HANİFİ P. (Danışman)
D.ÖZTAŞ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Evli bireylerin evlilik uyumu, iletişim becerileri ve sosyal medya kullanım düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
Y.IŞIK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Öğretim üyeleri ve okul müdürlerinin görüşlerine göre ideal okul yönetimi: Fenomenolojik bir analiz
HANİFİ P. (Danışman)
Ş.ÇAKMAK(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
OKUL YÖNETİCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ İLE MEDYA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
HANİFİ P. (Danışman)
İ.KARAGÖZ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Evlilik birliği kurmamış aile danışmanlarının mesleki süreçte yaşadığı zorluklar
HANİFİ P. (Danışman)
B.YİĞİT(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
CUMHURİYET'İN İLK DÖNEM (1923-1940) KURMACA METİNLERİNDE ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE ÖĞRETMENLERİN TOPLUMLA İLİŞKİLERİ
HANİFİ P. (Danışman)
Ş.BEYAZ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Çocuk merkezli oyun terapisinin çocuktaki kaygı düzeyine etkisinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
E.DEMİRER(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Öğretmenlerin öz liderlik stillerinin örgütsel sinizm üzerindeki etkisi
HANİFİ P. (Danışman)
F.BAŞKAPAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Yenilikçi okul geliştirme ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
HANİFİ P. (Danışman)
S.NUR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Sosyo-kültürel ortamların babalık doyumu üzerindeki etkisi
HANİFİ P. (Danışman)
Z.BÜKÜN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Evli bireylerin duygu düzenleme becerileri ve psikolojik sağlamlık düzeyleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
B.FIRAT(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Evli bireylerin evlilik doyumlarının yordayıcısı olarak problem çözme becerileri ve iletişim becerilerinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
N.ELİF(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Gelişimsel yetersizliğe sahip çocuğu olan ve normal gelişim gösteren çocuğa sahip ebeveynlerin aile yaşam kalitesi algılarının incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
H.KARADUMAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Bağlanma stillerinin evlilikte depresyon ile ilişkisi
HANİFİ P. (Danışman)
B.KARLIOĞLU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Meslek hastalıklarının iş sağlığı ve güvenliği açısından analitik incelenemesi
HANİFİ P. (Danışman)
H.BAYGUTALP(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Meslek hastalıklarının iş sağlığı ve güvenliği açısından analitik incelenmesi
PARLAR H. (Danışman)
H.Baygutalp(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Aile iletişim kalıplarının ebeveyn tutumları ile ilişkisinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
S.BİLGİLİ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin aşk stilleri ile evlilik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
E.YILDIRIM(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Evlilik olgunluğu ile evlilik beklentisi arasındaki ilişkinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
R.ÇİZMECİOĞLU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Travma yaşamış annelerin tutumlarının çocuklarının psikososyal gelişimine etkisi üzerine nitel bir araştırma
HANİFİ P. (Danışman)
E.EZGİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Farklı etnik kökenden gelen bireylerin evlilik uyumlarının çeşitli demografik özelliklere göre incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
Z.TABAKCI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Evlenme biçimi ve evlenme süresi bağlamında evlilik öncesi sürecin kadınlardaki evlilik doyumu ile ilişkisi
HANİFİ P. (Danışman)
D.TOPRAK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Bireyin aile değerlendirme düzeyi ile problem çözme becerisi arasındaki ilişki
HANİFİ P. (Danışman)
T.YİĞİT(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Flört süresinin eş seçme önceliklerine ilişkisinin incelenmesi
PARLAR H. (Danışman)
M.Kaçar(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Medyanın aile harcamalarına etkisi ve ailenin ekonomik işlevinin önemi
HANİFİ P. (Danışman)
G.TURAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Lisede eğitim gören kız öğrencilerin anne baba tutumları ile utangaçlık düzeyleri arasındaki ilişki
HANİFİ P. (Danışman)
H.ÖZBÜK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Çocukların sosyal medya kullanımları ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
V.OKUMUŞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Flört süresinin bireylerin eş seçme önceliklerine ilişkisinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
M.KAÇAR(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Evli bireylerin bilinçli farkındalık düzeyleri ile evlilik doyumu ve problem çözme becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
Ş.AKGÜN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Kadınların evlilikteki sorunlarla başa çıkma yöntemleri ile algıladıkları anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
B.YILMAZ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Evli bireylerde psikolojik iyi oluş ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
F.EROĞLU(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin saldırganlık davranışları ile sosyoekonomik durumları ve anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (İstanbul ili, Sultangazi ilçesi örneği)
HANİFİ P. (Danışman)
C.ALAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Evli ve bekar yetişkinlerin genel öz-yeterlik ve benlik saygılarının incelenmesi
HANİFİ P. (Danışman)
S.GENÇAL(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Stratejik insan kaynakları planlaması: Kamu ve özel sektör uygulamalarının karşılaştırılması
HANİFİ P. (Danışman)
Ş.YURTSEVER(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
20231. Investigating the Relationships Between University Students’ Epistemological Beliefs and Learning Approaches: A Path Analysis Study
Yağan S. A., PARLAR H.
SAGE Open
, cilt.13, sa.2, 2023 (SSCI)
2017
20172. The effect of bureaucratic school structure on teacher leadership culture: A mixed study
PARLAR H., Cansoy R.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.17, sa.6, ss.2175-2201, 2017 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. 20. Millî Eğitim Şurası’nda Alınan Kararların Eğitimin Niteliği ve Geleceği Açısından İncelenmesi
Yiğit B., Parlar H.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.432-445, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Constructing Masculinity Through Marriage: Middle-Upper Class Men's Decisions on Marriage and Experiences of the Husband Role
Balki B., Parlar H.
JOURNAL OF HUMAN AND SOCIAL SCIENCES (JOHASS)
, cilt.8, sa.1, ss.53-92, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Lisansüstü Tez Danışmanlığı: Yol Mu Keser? Yol Mu Açar?
Parlar H., Yiğit B.
YÜKSEKÖĞRETIM DERGISI
, cilt.15, sa.1, ss.111-127, 2025 (ESCI)
2025
20254. DİJİTAL EBEVEYNLİĞİN, AİLE İÇİ İLETİŞİM VE VELİNİN EĞİTİME KATILIMI ÜZERİNE ETKİSİ: YAPISAL EŞİTLİK MODELİ
Parlar H., Dere S.
Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi , cilt.25, sa.66, ss.79-110, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Virtual Classroom Management: An Analysis of Virtual Classroom Management Dynamics and Strategies of Teachers
KİRİŞÇİ SARIKAYA A., PARLAR H.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.4, ss.910-927, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20226. COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon ve Yayın Performansının İncelenmesi
PARLAR H., Kart S. N.
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.519-536, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Geleceğin Okulu: Okul Müdürlerinin Görüşlerine Göre Fenomenolojik Bir Çalışma
Halisdemir M., Parlar H., Çetin M.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.2434-2457, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. TÜRKİYE’DE AİLE EĞİTİMİ ALANINDA YAZILMIŞ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ
ÖZTÜRK N., PARLAR H.
Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi
, cilt.22, sa.57, ss.863-891, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. YENİLİKÇİ OKUL: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Kart S., PARLAR H.
MILLI EGITIM
, cilt.51, sa.236, ss.3443-3447, 2022 (Scopus)
2022
202210. Kuşakların Liderlik Stilleri: Takipçi Gözünden Yeni Nesil Okul Lideri
Halisdemir M., PARLAR H., ÇETİN M.
Turkish Journal of Educational Studies , cilt.9, sa.3, ss.452-476, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Yükseköğretimde Yeni Nesil Öğrenci Odaklılık: Girişimci Öğrenci Yetiştiren Yükseköğretim Kurumu Konsepti ve Sıralaması/ Generation Student Centricity in Higher Education: The Concept and Ranking of the University that Educates Entrepreneur Students
EKREN N., PARLAR H., EKREN N.
YÜKSEKÖĞRETIM DERGISI
, cilt.12, sa.1, ss.1-9, 2022 (ESCI)
2022
202212. Exploring how authoritarian leadership affects commitment: the mediating roles of trust in the school principal and silence
PARLAR H., Türkoğlu M. E., Cansoy R.
International Journal of Educational Management
, cilt.36, sa.1, ss.110-129, 2022 (ESCI)
2022
202213. INNOVATIVE SCHOOL: A SCALE DEVELOPMENT STUDY YENİLİKÇİ OKUL: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI*
Kart S., PARLAR H.
Milli Egitim
, cilt.51, sa.236, ss.3443-3470, 2022 (Scopus)
2022
202214. Collective teacher efficacy as a mediator in the relationship between instructional leadership and teacher commitment
Cansoy R., PARLAR H., Polatcan M.
International Journal of Leadership in Education
, cilt.25, sa.6, ss.900-918, 2022 (ESCI)
2021
202115. Türkiye’de Evlilik Uyumu ile İlgili Yapılan Doktora Tezlerinin İncelenmesi
Şenli A., PARLAR H.
İZÜ Eğitim Dergisi , cilt.3, sa.6, ss.149-164, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Türkiye’de Babalık Konusu Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
Balcıoğlu R., PARLAR H.
Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.266-284, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. The Effect of School Principals’ Ethical Leadership on Teacher Job Satisfaction: The Mediating Role of School Ethical Climate
CANSOY R., PARLAR H., TÜRKOĞLU M. E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.8, sa.4, ss.210-222, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202118. Organisational Socialisation and Collective Teacher Efficacy: The Mediating Role of School Collaborative Culture
TÜRKOĞLU M. E., CANSOY R., PARLAR H.
Eurasian Journal of Educational Research
, cilt.21, sa.94, ss.169-188, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202119. Covid-19 Sürecinde Örgütsel Bağlılık: Öğretmenler Üzerine İlişkisel Bir Analiz
ÖZGENEL M., PARLAR H., ATAÇ M., ATAÇ İ., ATAÇ H. D.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.12, sa.2, ss.805-819, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202120. Toplumsal Statü ve Algı Açısından Öğretmenlik Mesleğinin İncelenmesi
Pişkin Z., PARLAR H.
Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.1-28, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202121. EVLİ BİREYLERİN EVLİLİK DOYUMUNUN YORDAYICISI OLARAK PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
YILMAZ N. E., PARLAR H.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, sa.40, ss.220-237, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202122. Sosyo-Kültürel Ortamların Babalık Doyumu Üzerindeki Etkisi (Diyarbakır İli Örneği)
BÜKÜN Z., PARLAR H.
Humanistic Perspective , cilt.3, sa.2, ss.450-476, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202123. PANDEMİ DÖNEMİNDE OKUL MÜDÜRLERİNİN KARŞILAŞTIĞI PROBLEMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI
DOĞAN S., PARLAR H., ŞAHAN B. E.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.14, sa.55, ss.4531-4559, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202124. Instructional leadership as a predictor of collaborative culture in schools
PARLAR H., Turkoglu M. E., Cansoy R.
International Journal of Leadership in Education
, 2021 (ESCI)
2021
202125. Pandemi Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Problemler ve Çözüm Yolları
ŞAHAN B. E., PARLAR H.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.18, sa.40, ss.2375-2407, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202126. THE ROLE OF THE CRITICAL LEADERSHIP STYLE OF SCHOOL PRINCIPALS IN SCHOOL EFFECTİVENESS
MERT P., PARLAR H., ÖZGENEL M.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.20, sa.79, ss.1079-1089, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202027. IMPROVING TEACHER PERFORMANCE: LEADERSHIP QUALITIES OF SCHOOL PRINCIPALS AS A TOOL
ÖZGENEL M., MERT P., PARLAR H.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.19, sa.39, ss.1127-1148, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202028. Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin İncelenmesi
PARLAR H., HALİSDEMİR M.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.15, sa.24, ss.2674-2696, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202029. A Predictor of Teachers’ Psychological Well-Being: Teacher Self-Efficacy
CANSOY R., PARLAR H., TÜRKOĞLU M. E.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.12, sa.14, ss.41-55, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202030. Evli Bireylerde Bağlanma Stillerinin Depresyon Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Karlıoğlu B., PARLAR H.
Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.180-187, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202031. Üniversite Öğrencilerinin Aşk Stillerinin Evlilik Tutumları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi.
YILDIRIM E., PARLAR H.
Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.188-195, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202032. Paternalistic school principal behaviours and teachers’ participation in decision making: The intermediary role of teachers’ trust in principals
Cansoy R., Polatcan M., PARLAR H.
Research in Educational Administration and Leadership
, cilt.5, sa.2, ss.553-584, 2020 (ESCI)
2020
202033. Gelişimsel Yetersizliğe Sahip Çocuğu Olan ve Normal Gelişim Gösteren Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Aile Yaşam Kalitesi Algılarının İncelenmesi
Karaduman H., PARLAR H.
İZÜ Eğitim Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.101-121, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202034. The relationship between social capital and innovativeness climate in schools: The intermediary role of professional learning communities
PARLAR H., Polatcan M., Cansoy R.
International Journal of Educational Management
, cilt.34, sa.2, ss.232-244, 2020 (ESCI)
2019
201935. Evlenme Biçimi Ve Evlenme Süresi Bağlamında Evlilik Öncesi SürecinKadınlardaki Evlilik Doyumuna Etkisi
Didem Toprak G., PARLAR H.
Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.38-56, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201936. UZUN SÜRELİ FLÖRTÜN BİREYLERİN EVLİLİK ALGISI ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
KAÇAR M., PARLAR H.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.18, sa.35, ss.715-730, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201937. KADINLARIN EVLİLİKTE KULLANDIKLARI BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ İLE ALGILADIKLARI ANNE BABA TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ İSTANBUL ÖRNEĞİ
ÇOLAK YILMAZ B., PARLAR H.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.18, sa.35, ss.731-744, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201938. Travma Yaşamış Annelerin Tutumlarının Çocuklarının PsikososyalGelişimine Etkisi
Emel Ezgi İ., PARLAR H.
Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.24-37, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201839. Bireyin Aile Değerlendirme ve Problem Çözme Değerlendirme Düzeyleri Arasındaki İlişki
YİĞİT T., PARLAR H.
Akademik Patform Eğitim ve Değişim Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.36-43, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201840. Okul yöneticilerinin eleştirel düşünme uygulamaları
PARLAR H., BALIKÇI A.
Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.1-10, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201841. An Evaluation of the Transition Process from Teaching to the Academia
BALIKÇI A., CANSOY R., PARLAR H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.5, sa.2, ss.113-123, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201842. Etnik Kökenin Evlilik Uyumuna Etkisi
TABAKÇI Z., PARLAR H.
akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.57-77, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201843. Teacher candidates' critical thinking tendencies research in Turkey: A content analysis
Cansoy R., PARLAR H., Polatcan M.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.6, sa.9, ss.1974-1980, 2018 (Scopus)
2018
201844. Research on Teacher Self-efficacy in Turkey: 2000-2017
CANSOY R., POLATCAN M., PARLAR H.
WORLD JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.8, sa.4, ss.133-145, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201845. Anne Baba Tutumları ile Çocuk Utangaçlığı Arasındaki İlişki
PARLAR H., ÖZBUK H.
Academic Platform Journal of Education and Change
, cilt.1, sa.1, ss.61-79, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201846. Teacher Leadership as a Predictor of School Effectiveness
CANSOY R., PARLAR H.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.3, ss.925-934, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201847. Evlilikte Bilinçli Farkındalık, Evlilik Doyumu ve Problem ÇözmeBecerileri İlişkilerinin İncelenmesi
PARLAR H., AKGÜN Ş.
Academic Platform Journal of Education and Change
, cilt.1, sa.1, ss.11-21, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201848. EVLİ KADIN VE ERKEKLERDE PSİKOLOJİK İYİ OLUŞUN EBEVEYN TUTUMUNA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
EROĞLU F., PARLAR H.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.17, sa.33, ss.89-101, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201849. Evli Kadın ve Erkeklerde Psikolojik İyi Oluşun Ebeveyn Tutumuna Etkisinin İncelenmesi
Eroğlu F., PARLAR H.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.17, sa.33, ss.89-102, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201850. Medyanın Aile Harcamalarına Etkisi ve Ailenin Ekonomik İşlevinin Önemi
PARLAR H., Turan G.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.17, sa.33, ss.439-464, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201851. Çocukların Sosyal Medya Kullanım Amaçları ve Ebeveyn Tutumları
Okumuş V., PARLAR H.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.17, sa.33, ss.357368, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201852. Teacher Leadership as a Predictor of School Effectiveness [Okul Etkililiğinin Bir Yordayıcısı Olarak Öğretmen Liderliği]
CANSOY R., PARLAR H.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, sa.3, ss.925-934, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201853. Dağıtılmış Liderlik, Yöneticiye Güven ve Okul Akademik İyimserliğiArasındaki İlişkinin İncelenmesi
CANSOY R., PARLAR H.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.24, sa.1, ss.1-44, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201854. Examining the relationship between school principals’ instructional leadership behaviors, teacher self-efficacy, and collective teacher efficacy
Cansoy R., PARLAR H.
International Journal of Educational Management
, cilt.32, sa.4, ss.550-567, 2018 (Scopus)
2017
201755. EVLİ VE BEKAR YETİŞKİNLERİN GENEL ÖZ-YETERLİK VE BENLIK SAYGILARININ İNCELENMESİ
PARLAR H., YAZICI S. G.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.16, sa.31, ss.207-247, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201756. MESLEKİ ÖĞRENME TOPLULUKLARI OLARAK OKULLAR: OKULLARDA UYGULANMASI VE GELİŞTİRİLMESİ
PARLAR H., CANSOY R.
Turkish Studies (Elektronik)
, cilt.12, sa.17, ss.89-112, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201757. Relatıonshıp Between School Admınıstrators’ Competence Belıefs on Innovatıon Management and Theır Leadershıp Behavıors
PARLAR H.
Research Journal of Business and Management (RJBM) , cilt.4, sa.2, ss.236-246, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201758. Examining the Relationship between Teachers’ Individual Innovativeness and Professionalism
PARLAR H., CANSOY R.
INTERNATIONAL EDUCATION STUDIES
, cilt.10, sa.8, ss.1-11, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201759. Examining the Relationship between Teacher Leadership Culture and Teacher Professionalism: Quantitative Study
PARLAR H., CANSOY R., KILINÇ A. Ç.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES
, cilt.5, sa.8, ss.13-25, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201760. Mesleki Öğrenme Toplulukları Olarak Okullar: Okullarda Uygulanması ve Geliştiril
CANSOY R., PARLAR H.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.17, ss.89-112, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201761. Examining the Relationships Between the Level of Schools for Being Professional Learning Communities and Teacher Professionalism
CANSOY R., PARLAR H.
Malaysian Online Journal of Educational Sciences
, cilt.5, sa.3, ss.13-27, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201762. Examining the Relationship between School Culture and TeacherLeadership
CANSOY R., PARLAR H.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.9, sa.2, ss.310-322, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201763. Examining Relationship between Teachers' Self-efficacy and Job Satisfaction
TÜRKOĞLU M. E., CANSOY R., PARLAR H.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.5, sa.5, ss.765-772, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201764. Okul Gelişiminin Bir Yordayıcısı Olarak Öğretmen Profesyonelizmi
CANSOY R., PARLAR H.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.269-289, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201765. Examining the Relationship between Instructional Leadership and Organizational Health
PARLAR H., CANSOY R.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES
, cilt.5, sa.4, ss.18-28, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201766. Teacher Self-efficacy As A Predictor Of Burnout
CANSOY R., PARLAR H., KILINÇ A. Ç.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.9, sa.1, ss.141-155, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201767. Leadership Development in Students: Teachers' Opinions Regarding Activities that can be Performed at Schools
PARLAR H., TÜRKOĞLU M. E., CANSOY R.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.5, sa.2, ss.220-230, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201768. Evli ve Bekar Yetişkinlerin Genel Öz-Yeterlik Ve Benlik Saygılarınınİncelenmesi
PARLAR H., Gencal Yazıcı S.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.16, sa.31, ss.207-247, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201669. Liderlik Özellikleri Bir ölçek geliştirme çalışması ve öğrencilere yönelik bir çalışma
CANSOY R., TÜRKOĞLU M. E., PARLAR H.
Milli Eğitim Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.45, sa.212, ss.139-159, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201670. Öğretmen Adaylarının Özyeterlikleri ile Sınıf Yönetim Stratejileri Arasındaki İlişki
PARLAR H., CANSOY R., TÜRKOĞLU M. E.
Yükseköğretim Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.28-39, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201671. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME BECERİLERİNİN- EĞILIMLERININ İNCELEMESİ: İSTANBUL ÜMRANİYE öRNEĞİ
PARLAR H.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.15, sa.29/1 (15.yıl), ss.45-72, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201672. Öğretmenlere Göre Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişim Süreci Sivas İli Örneği
FİDAN Y., YILDIRAN C., PARLAR H.
Journal of History Culture and Art Research
, cilt.5, sa.2, ss.104-132, 2016 (ESCI)
2016
201673. Sınıf Öğretmenlerinin Kritik ve Analitik Düşünme Becerilerinin Eğilimlerinin İncelemesi : İstanbul Ümraniye Örneği
PARLAR H.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.15, sa.29, ss.45-72, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201674. LİDERLİK ÖZELLİKLERİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI VE ÖĞRENCİLERE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
CANSOY R., TÜRKOĞLU M. E., PARLAR H.
Milli Eğitim
, cilt.45, sa.212, ss.139-159, 2016 (Scopus)
2016
201675. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının bir yordayıcısı olarak bireysel değerler
PARLAR H., CANSOY R.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.0, sa.44, ss.125-141, 2016 (Hakemli Dergi)
2012
201276. Özel okullarda, özel okul sahiplerinin ve üst düzey yöneticilerinin güçlendirilmiş bir iş çevresi yaratmaya ne kadar istekli ve hazır olduklarının tespitine ilişkin bir araştırma
PARLAR H.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.11, sa.21, ss.127-146, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201277. Post Modern Bir Okul İyileştirme Çalışması Özne Yönelimli Okul Geliştirme
PARLAR H.
EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA , cilt.3, sa.5, ss.81-116, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201278. Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması
PARLAR H.
Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi
, sa.4, ss.193-209, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201279. Özel Okullarda Özel Okul Sahiplerinin ve Üst Düzey Yöneticilerinin Güçlendirilmiş Bir İş Çevresi Yaratmaya Ne Kadar İstekli ve Hazır Olduklarının Tespitine İlişkin Bir Araştırma
PARLAR H.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.21, ss.127-146, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201080. Yöneticilerin Karakter Eğitimi Yeterlik İnancı Ölçeğinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
PARLAR H., ÇAVUŞ M., LEVENT A. F., EKŞİ F.
Değerler Eğitimi Dergisi, Journal of Values Education
, cilt.8, sa.19, ss.177-205, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Yükseköğretimde Yapay Zekâ Uygulamaları: Öğrenci Deneyimlerine Yönelik Fenomenolojik Bir Araştırma
Yiğit B., Parlar H.
İstanbul Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ocak 2025, ss.50, (Özet Bildiri)
2024
20242. Tez Danışmanlarının Gözünden: Lisansüstü Öğrencilerden Beklentiler ve Başarıya Giden Yol
Parlar H., Yiğit B.
VI. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Sarajevo, Bosna-Hersek, 23 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. BOŞANMANIN İÇİNDEN: AİLEDANIŞMANLARININ PERSPEKTİFİNDEN DERİNLEMESİNE BİR BAKIŞ
YİĞİT B., PARLAR H.
XI International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. YAŞAM DEĞERLENDİRMESİNDE ANLAM (SMİLE)ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI
PARLAR H., YİĞİT B.
XI International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2023
20235. A CONTEMPORARY AND INNOVATIVE APPROACH IN EDUCATIONAL MANAGEMENT: HOLISTIC SCHOOL IMPROVEMENT
PARLAR H.
Quality Education and lnterdisciplinary Aproach: Problems, Solutions and Cooperation, Guliston, Özbekistan, 25 Mayıs 2023, cilt.1, (Özet Bildiri)
2022
20226. Psikolojik Danışmanlık Seansından Sosyal Hayata; Psikolojik Danışmanların Psikolojik İyi Oluşlarının ve Öz Duyarlılık Düzeylerinin İncelenmesi
YİĞİT B., PARLAR H.
23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Öğretmenlerin Psikolojik İyi Oluş İle Öz Şefkat Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Kart S., YİĞİT B., PARLAR H.
23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
20228. 20. Milli Eğitim Şurasında Alınan Kararların Eğitimin Niteliği Ve Geleceği Açısından Değerlendirilmesi
YİĞİT B., PARLAR H.
X International Eurasian Educational Research Congress (EJER), İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
20219. OKUL MÜDÜRLERİNİN KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME İLE İLGİLİ EĞİLİMLERİ / YAKLAŞIMLARI
Doğan A. T., PARLAR H.
3rd International Symposium on Critical Analytical Thinking, Sakarya, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
202110. Psikolojik Danışmanların Kritik ve Analitik Düşünme Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
YİĞİT B., PARLAR H.
3rd International Symposium on Critical Analytical Thinking, Ankara, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
202111. Vezaif-i Ebeveyn Eseri Doğrultusunda 130 Yıl Öncesinden Günümüze Çocuk Gelişimi Yaklaşımı
YİĞİT B., PARLAR H.
11. Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS2021a), Gjakova, Karadağ, 2 - 03 Şubat 2021, (Özet Bildiri)
2021
202112. Vezaif-i Ebeveyn Eseri Doğrultusunda 130 Yıl Öncesinden Günümüze Çocuk Gelişimi Yaklaşımı
PARLAR H., Yiğit B.
Eurasian Conference on Language & Social Sciences XI, Gjakova, Karadağ, 02 Nisan 2021, cilt.1, ss.35, (Özet Bildiri)
2018
201813. The Role of Trust in Principals in Readiness for Change Within Schools
PARLAR H., Polatcan M., Cansoy R.
6th International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership, ICCLS 2018, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Aralık 2018, ss.181-191, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. Okul Müdürlerine Göre Geleceğin Okulları
Halisdemir M., Parlar H.
5.uLUSLARARASISOSYAL VE BEŞERİ EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, cilt.1, ss.774-775, (Özet Bildiri)
2019
201915. AİLE İLETİŞİM KALIPLARININ EBEVEYN TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ
Bilgili S., PARLAR H.
5. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VEEĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, cilt.1, ss.592-599, (Tam Metin Bildiri)
2019
201916. Geleceğin Okulları; Okul Müdürlerinin Görüşleri
HALİSDEMİR M., PARLAR H.
5. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Türkiye, 19 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
201917. YENİ NESİL OKUL GELİŞTİRME MODELLER
PARLAR H.
2023 eğitim Vizyonu Bağlamında Eğitim Değerlendirme ve Geliştirme Zirvesi, Van, Türkiye, 17 - 19 Eylül 2019, ss.22-23, (Özet Bildiri)
2019
201918. Öğretmenlerin İşe Yabancılaşmalarını Engelleyen Bir Faktör Olarak Hizmetkâr Liderlik: Destek Kültürünün Aracılık Rolü
CANSOY R., POLATCAN M., PARLAR H.
1st INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON EDUCATION AND CHANGE, İstanbul, Türkiye, 06 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
201919. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EVLİLİK OLGUNLUĞU VE EVLİLİK BEKLENTİSİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Çizmecioğlu R., PARLAR H.
5.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, cilt.1, ss.586-591, (Tam Metin Bildiri)
2018
201820. OKULLARDA DEĞİŞİME AÇIK OLMANIN BİR YORDAYICISI OLARAK YÖNETİCİYE GÜVEN
PARLAR H., POLATCAN M., CANSOY R.
6’xxth İnternational Symposium-Chaos, Complexity and Leadership, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2018
201821. Öğretmenlikten Akademisyenliğe Geçiş Sürecinin İncelenmesi
BALIKÇI A., CANSOY R., PARLAR H.
13th INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATIONAL ADMINISTRATION, Sivas, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201822. OKUL MÜDÜRLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNMEYE YÖNELİK UYGULAMALARI
PARLAR H., BALIKÇI A.
2ND INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON CRITICAL AND ANALYTICAL THINKING, İstanbul, Türkiye, 27 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201823. Türkiye’de öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine yönelik araştırmaların incelenmesi
CANSOY R., PARLAR H.
2ND INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON CRITICAL AND ANALYTICAL THINKING, İstanbul, Türkiye, 27 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201724. TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ İÇİN İNOVATİF OKUL ÖNERİSİ
PARLAR H.
Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi (UEDK-IX), Antalya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2017, cilt.1, ss.77, (Özet Bildiri)
2017
201725. Okul etkililiğinin bir yordayıcısı olarak öğretmen liderliği
CANSOY R., PARLAR H.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR-8), Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201726. Okul müdürlerinin liderlik yönelimlerinin incelenmesi
PARLAR H., CANSOY R., TÜRKOĞLU M. E.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR-8), Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201727. Bürokratik Okul Yapısı ile Ögretmen Liderligi KültürüArasındaki Iliskinin Incelenmesi
CANSOY R., PARLAR H.
12. ULUSLARARASI EGITIM YÖNETIMI KONGRESIThe12thInternational Congress on Educational Administration, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.670-671, (Özet Bildiri)
2017
201728. The Relationship Between the Competence Beliefs of School Administrators on Innovation Management and Their Leadership Behaviours
PARLAR H.
ISTANBUL UNIVERSITY 2nd WORLD CONFERENCE ON TECHNOLOGY, INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.17-18, (Özet Bildiri)
2017
201729. Öğretmenlerin Bireysel Yenilikçilik Gösterme Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
PARLAR H., CANSOY R.
26.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.895-896, (Özet Bildiri)
2016
201630. Öğretmen görüşlerine göre öğrencilerdeki liderlik özellikleri ve bunların geliştirilmesine yönelik faaliyetler
CANSOY R., PARLAR H., TÜRKOĞLU M. E.
IlI rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201631. Öğretmen profesyonelizminin okul gelişimi ile olan ilişkisinin incelenmesi
PARLAR H., CANSOY R.
11.Ulusal Eğitim Yönetimi Kogresi, Aydın-Kuşadası, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.73-77, (Özet Bildiri)
2016
201632. Aday öğretmenlerin kişisel değerleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
PARLAR H., CANSOY R.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, cilt.1, ss.212-214, (Özet Bildiri)
2016
201633. ÇEŞİTLİ YÖNLERİYLE OKUL GELİŞTİRME
PARLAR H.
15. Geleneksel Eğitim Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ocak 2016, cilt.1, ss.249-256, (Tam Metin Bildiri)
2015
201534. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
PARLAR H.
ISCAT2015-1ST INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON CRITICAL AND ANALYTICAL THINKING, Sakarya, Türkiye, 10 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Özel Okul Yönetimi: Kurucu-Okul Müdürü İletişim ve İşbirliğinin Önemi
PARLAR H., Kart S.
Güncel Eğitim Bilimleri, BAKİOĞLU AYŞEN, Editör, Nobel akademik Yayıncılık, Ankara, ss.221-251, 2025
2023
20232. Islamic educational leadership and a model Islamic high school Insightsfrom Turkey
Türkoğlu M. E., Parlar H.
ISLAMIC-BASED EDUCATIONAL LEADERSHIP, ADMINISTRATION AND MANAGEMENT , :Khalid Arar,Rania Sawalhi,Amaarah DeCuir,Tasneem Amatullah, Editör, Routledge Curzon, London , New York, ss.196-213, 2023
2022
20223. Olumsuz Öğrenci Kimliklerini Olumluya Çevir
Naiboğlu G., PARLAR H.
FARKLI BİR SINIF KÜLTÜRÜ OLUŞTURMAK MÜMKÜN, Özkan, Pınar, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.111-124, 2022
2020
20205. Örgüt İklimi Tipleri
PARLAR H.
ÖRGÜT VE OKUL İKLİMİ, Özgenel, Mustafa, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.39-47, 2020
2020
20206. The Role of Trust in Principals in Readiness for Change Within Schools
PARLAR H., POLATCAN M., CANSOY R.
Chaos, Complexity and Leadership 2018, ERÇETİN, Şefika Şule AÇIKALIN, Şuay Nilhan, Editör, Springer International Publishing, ss.181-191, 2020
2018
20187. Öğrenme ve Öğretime İlişkin Araştırma Temelli Uygulama İlkeleri
CANSOY R., PARLAR H.
Nobel akademik yayıncılık, 2018
2017
20178. Designing an Innovative School: Organisational Learning, Educational Leadership and School Improvement
PARLAR H.
Innovation, Governance and Entrepreneurship: How do They Evolve in Middle Income Countries? New Concepts, Trends and Challenges., Sener, Sefer Schepers, Stefan, Editör, Palgrave Macmillan, London, ss.147-173, 2017
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam Ediyorİstanbul Eğitim Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorIstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Editör
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAkademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi
Editör
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2024 - 2024
2024 - 2024Mersin Üniversitesi- Bir Yol Kuşak kongresi
Bilim Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2024
Nisan 2024COGENT EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2024
Mart 2024Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024Kastamonu Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023THE INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL MANAGEMENT
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023THE INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL MANAGEMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023EDUCATIONAL REVIEW
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
21 Mayıs 2024 - 25 Mayıs 2024
21 Mayıs 2024 - 25 Mayıs 2024XI International Eurasian Educational Research Congress
Panelist
Kocaeli-Türkiye
21 Mayıs 2024 - 25 Mayıs 2024
21 Mayıs 2024 - 25 Mayıs 2024XI International Eurasian Educational Research Congress
Panelist
Kocaeli-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 165
h-indeksi (SCOPUS): 6
Jüri Üyelikleri
Nisan-2024
Nisan 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Engin Doğan YL tezi - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Şubat-2024
Şubat 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
ÖSYM- Dilek Cihan tez savunması - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Dr. Lütfü Çakır - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Tez Savunma (Doktora)
Marmara Ünv. Alparslan Durmuş - Marmara Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Zaim ÜNV.-Uğurcan TOGAY’ın, doktora yeterlik jürisi - İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
ÖSYM-Sıla Aygün Tez savunması - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Kasım-2023
Kasım 2023Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Dr. Kurtuluş Öztürk - Değerlendirme raporu- Marmara Ünv. - Marmara Üniversitesi
Kasım-2023
Kasım 2023Bilirkişi Kurulu
YÖKAK: Pamukkalae Üniversitesi Kurumsal Akreditasyon Değerlendirmesi - Pamukkale Üniversitesi
Kasım-2023
Kasım 2023Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Dr. Deniz Görgülü - Değerlendirme raporu- Marmara Ünv. - Marmara Üniversitesi
Ekim-2023
Ekim 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
ÖSYM- Nazlı Esen - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Yarışma
4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Proje Değerlendirme-Eylül2023 - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
ÖSYM-Meryem Tuncer - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Emine Yavuz-Eğitim Kurumları İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Programı - İbn Haldun Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
ÖSYM- Dilek Cihan- 1. tez savunması - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
İbni Haldun Ünv-Derya Şap-Eğitim Kurumları İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Programı - İbn Haldun Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
ÖSYM- Hüseyin Aybar - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
ÖSYM- Melih Karaaslan - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Dr. Adem Yurdunkulu Jüri Üyeliği - İbn Haldun Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tuğba Tülin Kızılgül-Eğitim Kurumları İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Programı - İbn Haldun Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
ÖSYM-Nazlı ESEN - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
ÖSYM- Hülya Ateş - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tuba Günaydın -ADE Programı - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Burcu Balki- ADE Tezli YL - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Fatma Karahan- ADE Tezli Program - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Fatma Zehra Çavdar- ADE tezli YL - İstanbul Ticaret Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023