Bu araştırmanın amacı, öğretmen profesyonelizmi ile okul gelişimi arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırmaya İstanbul ili, Güngören ilçesinde yer alan ilkokul, ortaokul ve lisede görevli toplam 401 öğretmen katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında "Okul Gelişim İhtiyaçlarının Belirlenmesi Ölçeği" ve "Öğretmenlerin Mesleki Profesyonelliği Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenler yüksek düzeyde profesyonelizm algısına sahiptirler. Öğretmenlerin okul gelişimine ilişkin algılarının ise orta düzeyde olduğu görülmüştür. Profesyonelizm boyutlarından ''kuruma katkı'', "duygusal emek" ve ''kişisel gelişim'' boyutu ile okul gelişimi arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca araştırma sonuçları öğretmen profesyonelizm boyutlarından kuruma katkının, okul gelişiminin anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Elde edilen bulgular ilgili alan yazın ile ilişkili olarak tartışılmıştır
The purpose of this study was to investigate the relationship between teachers’ professionalism and schools’ development. A total of 401 teachers employed in the primary, secondary and high schools in Güngören, Istanbul participated in the current study. “The Scale for Determination of the Requirements for School Development”” and “The Occupational Professionalism Scale of Teachers” were used to gather data. Arithmetic mean, Pearson Product-Moment Correlation Coefficient and Multi-linear Regression Analysis were performed to analyze the data. The results of the study revealed that teachers’ perception about school development is at intermediate level. The dimensions of professionalism entitled contribution to the organisation and professional awareness and emotional labor correlated school-development positively. Results, further mirrored that the contribution to the organisation of the dimensions of teachers’ professionalism predicted school-development positively and significantly. The findings of the present study were discussed in relation to the related literature and some implications were presented