COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon ve Yayın Performansının İncelenmesi


Creative Commons License

PARLAR H., Kart S. N.

Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, cilt.12, sa.3, ss.519-536, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.5961/higheredusci.1128593
  • Dergi Adı: Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, Directory of Open Access Journals, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.519-536
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dünyada ve Türkiye’de koronavirüs salgınıyla beraber yeni bir döneme geçilmiştir. COVID-19’a bağlı salgın, hayatın her alanında değişim ve dönüşümün zorunlu hâle gelmesine sebep olmuştur. Yaşamın her alanını etkileyen bu salgından üniversiteler de etkilenmiştir. Bu çalışmanın amacı ise, salgın döneminde akademisyenlerin akademik motivasyon ve yayın performansının nasıl etkilendiğinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseninin kullanıldığı bu çalışma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında maksimum çeşitlilik örneklem yöntemi kullanılarak araştırmaya dâhil edilen 27 akademisyen ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu, verilerin analizinde betimsel içerik analizi tekniği, kodların oluşturulmasında ise MAXQDA 2022 nitel veri analizi programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde; “Covid hastalığını geçiren ve geçirmeyenler, salgın dönemi çalışma performansı ve motivasyon, salgın dönemi yaşam kalitesi, hastalığı geçiren ve geçirmeyenlerin performansı, ortak ve disiplinler arası çalışma, salgın dönemi uzaktan eğitim, salgın dönemi toplantılar, salgın dönemi veri toplama ve kaynaklar, meslektaşların yayın yapma görüşleri, Covid öncesi ve dönemi yayın performansı” olmak üzere 10 tema çıkarılmıştır. Sonuç olarak sosyalliğin azalması, kısıtlanmalar ve belirsizlik motivasyonu olumsuz etkilerken daha fazla yayın yapma isteği ve konfor alanında çalışmanın motivasyona olumlu etkisi bulunmuştur. Yayın performansında ise dönemi iyi ve verimli geçirerek yayın yapmaya daha çok vakit ayıranların yayın performansında artış gözlemlenmiştir. Çalışmanın her üniversite bünyesindeki akademisyenlere veya genişletilerek daha fazla kişi üzerinde uygulanması önerilmektedir.
A new era has started with the corona virus outbreak in the world and in Turkey. The COVID-19 pandemic has led change and transformation to become mandatory in all areas of life. This epidemic, which affects all areas of life, has affected universities. The aim of this study is to examine how academic motivation and publication performance of academicians who experience changes in the way they do business and lifestyle during the epidemic period are affected. In this study, which used phenomenology pattern from qualitative research methods, it was carried out with 27 academicians who were included in the research using the maximum diversity sampling method in the 2021-2022 academic year. A semi-structured interview form prepared by the researchers was used to collect the data. In the analysis of the data, the descriptive content analysis technique was used. MaxQDA 2022 qualitative data analysis program was used to create the codes. As a result of the findings obtained, academicians are not able to use the 10 themes that have been eductured: Covid-era study performance and motivation, Epidemic period quality of life, performance of those who have and have not experienced the disease, joint and interdisciplinary study, Epidemic period distance education, Epidemic period meetings, Epidemic period data collection and resources, colleagues’ opinions on publication, pre-Covid and period broadcast performance. As a result, while the decrease in sociality, restrictions and uncertainty adversely affected motivation, the desire to publish more and working in the comfort zone had a positive effect on motivaIn terms of broadcast performance, those who spent more time broadcasting and used that time well and efficiently saw their performance go up. It is recommended to apply this study to more academicians within each university to expanding it.