Prof. Dr. YUSUF DEVRAN


İletişim Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü


WoS Araştırma Alanları: İletişim


Avesis Araştırma Alanları: İletişim Bilimleri, Radyo, Sinema ve Televizyon, Medya ve İletişim Sistemleri

Metrikler

Yayın

49

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scholar)

1188

H-İndeks (Scholar)

17

Atıf (TrDizin)

34

H-İndeks (TrDizin)

4

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1996 - 2001

1996 - 2001

Doktora

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

1992 - 1993

1992 - 1993

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

1985 - 1989

1985 - 1989

Lisans

Ankara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

İletişim Bilimleri

Radyo, Sinema ve Televizyon

Medya ve İletişim Sistemleri

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

İstanbul Ticaret Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

İstanbul Ticaret Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü

2011 - 2023

2011 - 2023

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü

Yönetimsel Görevler

2018 - 2023

2018 - 2023

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü

2011 - 2023

2011 - 2023

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü

2011 - 2014

2011 - 2014

Bölüm Başkanı

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü

2011 - 2014

2011 - 2014

Dekan

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi

2003 - 2010

2003 - 2010

Bölüm Başkan Yardımcısı

Yeditepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler

2003 - 2005

2003 - 2005

Dekan Yardımcısı

Yeditepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler

Akademi Dışı Deneyim

2011 - 2012

2011 - 2012

Denetçi: Teşevizyon Reyting Ölçümleri

Televizyon İzleme Araştırmaları Komisyonu (TİAK), Denetçi: Teşevizyon Reyting Ölçümleri

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Dijital Dönemde Belgesel Sürdürülebilir Kalkınma

Siyasal İletişim Yönetimi ve Liderlik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eleştirel Film Analizi

Popüler Sinema ve İdeoloji

Lisans

Lisans

Siyasal İletişim Tasarımı

Reklam Söylemi

Söylem Çözümlemeleri

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2014

2014

23. Oy Verme Yöntemlerimizi Nasıl Modernize Edebiliriz

DEVRAN Y.

Aktif HukukDergisi , cilt.1, sa.6, ss.6-10, 2014 (Hakemsiz Dergi)

2007

2007

26. Medya Bağlamında 22 Temmuz Seçimleri

DEVRAN Y.

Türkiye Günlüğü , cilt.1, sa.90, ss.163-182, 2007 (Hakemsiz Dergi)

2006

2006

27. Küreselleşme Enformasyon Toplumu ve Medya

DEVRAN Y.

ATATÜRK YOLU DERGİSİ , cilt.1, sa.9, ss.26-32, 2006 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Zor Koşullarda Kamu Diplomasisinin Önemi: Türkiye’nin Covid-19 Virüs Salgını Sürecinde Yaptığı Sağlık Yardımları

DEVRAN Y., KURTULDU İ.

ICOMS ULUSLARARASI İLETİŞİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, Sakarya, Türkiye, 29 Kasım 2021, ss.28, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

2. Geleneksel Medyanın Dijital Göçünde Akıllı Telefonların Konumu: Türk Medya Grupları Örneği

ÖZCAN Ö. F., DEVRAN Y.

1. Uluslararası Sosyal, Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 22 - 23 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. Tarihi Dizilerde Gerçek - Kurmaca İlişkisi ”Payitaht Abdülhamit” Örneği

DEVRAN Y., OKUMUŞ M. S.

2. Uluslararası İletişim Edebiyat Müzik ve Sanat Çalışmalarında Güncel Yaklaşımlar Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2017, ss.114-115, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Integration of New Media Technologies and Communication Education: The Case of Marmara Media Center

DEVRAN Y., ÖZCAN Ö. F.

International Symposium of New Media from the Past to the Future, İstanbul, Türkiye, 10 - 15 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Sinemada Yapay Zekâ, Simülasyon /Mekân ve Zaman

Devran Y.

GÖRÜNTÜLERİN İZİNDE / Fotoğraf-Sinema-Zaman, Gözde SUNAL,Bülent Ümit ERUTKU, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.179-192, 2024 Creative Commons License

2023

2023

2. Reporting the Sheikh Jarrah evictions on TRT World’s Twitter account

Devran Y.

Global Media Coverage of the Palestinian-Israeli Conflict: Reporting the Sheikh Jarrah Evictions, NOUREDDINE MILADI, Editör, I.B. TAURIS, Dublin, ss.107-119, 2023

2018

2018

3. GÜNÜMÜZÜ TARİH ÜZERİNDEN OKUMAK:PAYİTAHT “ABDÜLHAMİD” ÖRNEĞİ

DEVRAN Y., OKUMUŞ M. S.

TELEVİZYON DİZİLERİNİN KEŞFİ: İÇERİK, ANLAM VE İŞLEVLERİ, GÖKSUN,YENAL, Editör, Kaknüs Yayınları, ss.85-110, 2018

2018

2018

4. İHRACATTA YENİ BİR ALAN: DEĞER İHRACI

DEVRAN Y., GÖKSUN Y., İHTİYAR B.

TELEVİZYON DİZİLERİNİN KEŞFİ: İÇERİK, ANLAM VE İŞLEVLERİ, GÖKSUN, YENAL, Editör, Kaknüs Yayınları, İstanbul, ss.39-66, 2018

2018

2018

5. KURGU İLE GERÇEK ARASINDA PAYİTAHT“ABDÜLHAMİD” DİZİSİ

DEVRAN Y., GÖKSUN Y., OKUMUŞ M. S.

TELEVİZYON DİZİLERİNİN KEŞFİ: İÇERİK, ANLAM VE İŞLEVLERİ, GÖKSUN,YENAL, Editör, Kaknüs Yayınları, ss.169-200, 2018

2017

2017

6. Kentlerin Mitleştirilmesi: Arap Pınarı (Kobani) Örneği

DEVRAN Y., AKALIN İ. E.

Medya Çağında İletişim sokaktan ekrana Sanaldan Gerçeğe, ALİ MURAT KIRIK, Editör, Çizgi, İstanbul, ss.501-519, 2017

2016

2016

7. Alternative Approach to Media Education: The Case of Marmara School

DEVRAN Y.

Perspectives In Communication Studies, Ayşe Binay Kurultay, Burcu Sabuncuoğlu, Editör, Peter Lang, ss.59-73, 2016

2013

2013

8. Siyasal İletişim Kampanyaları

DEVRAN Y.

Marka İletişim Kampanyaları, Aydın Ziya Özgür, Musa Kazım Sezgin, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.70-91, 2013

2012

2012

9. Türk Tarihi Perspektifinden Kamu Diplomasisi Olgusuna Bakış ya da Tarihi Potansiyeli Yeniden Düşünmek

DEVRAN Y.

Kamu Diplomasisi, Abdullah Özkan, Tuğçe Ersoy Öztürk, Editör, Tasam Yayınları, İstanbul, ss.127-144, 2012

2009

2009

13. Göstergeler ve Halimiz

DEVRAN Y.

Anadolu Aydınlar Ocağı Yayınları, 2009


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 1

h-indeksi (SCOPUS): 1