Küresel Otomotiv Markalarının Dijital Reklam Çalışmalarında Yerelleştirmeyi Kullanımı


Öztürk R. G.

Premium E-Journal of Social Sciences, cilt.7, sa.33, ss.855-874, 2023 (Hakemli Dergi)

Özet

Küreselleşme, dünya çapında ekonomik, sosyal ve kültürel etkileşimi artıran bir süreçtir. Bu süreç, aynı zamanda küresel markaların ortaya çıkmasına ve büyümesine de katkıda bulunmaktadır. Küreselleşmeyle ivme kazanan teknolojik gelişmeler; sınırların ortadan kalktığı bir dijital dünya yaratırken diğer yandan da markaların reklam ve pazarlama planlamalarında yeni medya üzerinden yerel uyumlandırmayı hayata geçirmelerinin ne kadar önemli olduğunu da gözler önüne sermektedir. Günümüzde otomotiv endüstrisi, dijitalleşme ve teknolojik ilerlemelerle birlikte büyük bir dönüşüm yaşamaktadır. Küresel otomotiv markaları, dijital reklam çalışmalarına büyük önem vererek, tüketicilere daha etkili bir şekilde ulaşmanın yollarınıaramaktadır. Bu bağlamda, yerelleştirme ve kişiselleştirme stratejisini, otomotiv markalarının dijital reklam çalışmalarında giderek daha fazla benimsediği bir yaklaşım haline gelmektedir.Bu makale, küresel otomotiv markalar