HIRE. JOURNAL OF PUBLIC RELATIONS AND ADVERTISING STUDIES, cilt.1, sa.2, ss.77-90, 2018 (Hakemli Dergi)
Emojiler dijital iletişim ve hız çağının birer ürünüdür. Duyguları kısa sürede aktarmaya aracı olan emojiler, yeni bir dil olarak doğmuş ve günümüzde evrenselliğini kabul ettirmişlerdir. Bu durum markalar tarafından fark edilmiş, markalar kendi emojilerini oluşturma çabasına girmiş ve bu yeni dil reklam faaliyetlerinde de sıkça karşımıza çıkmaya başlamıştır. Bu çalışmada, dijital çağın eğlenceli dili olan emojiler incelenerek dijital reklamcılıktaki kullanımları ele alınmıştır. Nitel araştırma modeliyle yapılan çalışmada mevcut araştırmalardan yararlanılmış ve örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, emojilerin çeşitlendiği ve gün geçtikçe kullanımlarında artış yaşandığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca emojilerin birer kimlik ve kişilik yansıtmaları bakımından, markaların sıkça başvurduğu bir reklam stratejisine dönüştükleri görülmüştür.