CİNSİYETİN İŞ DOYUMU ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KAMU ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA


FİDAN Y., ERCAN S., YILMAZER A., ŞEHİRLİ M., SERVANTS C.

Business and Management Studies: An International Journal, cilt.4, sa.1, ss.110-124, 2016 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

İş doyumu, insanın yaptığı işten zevk almasını, tatmin olmasını ve hayat kalitesini ifade etmektedir. Bu araştırmanın temel amacı, hem çalışanlar ve hem de örgütler açısından önemli bir unsur olan iş doyumu üzerindeki cinsiyet değişkenin etkisini incelemektir. İnsan kaynaklarının işi hakkında hissettiği duygu olarak tanımlanan iş doyumu; iş verimliliği, çalışan devamlılığı, performans gibi örgütlerin başarısını etkileyen birçok kavram arasında önemli bir yere sahiptir. Bu çerçevede, Karabük ilindeki bir kamu kurumunda çalışan insan kaynaklarının, iş doyum durumları, iş doyum ölçeği ile ölçümü ve cinsiyetin iş doyumu üzerindeki etkileri incelemiştir. Bu inceleme anket yöntemiyle elde edilen verilerin analiz edilip yorumlanması ile gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre iş doyum ölçeğinde yer alan bazı yargıların cinsiyet ile anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür. Anlamlı bulunan yargıların yöneticilerce dikkate alınması, insan kaynaklarının moral ve motivasyonlarını arttırarak örgütsel etkinliğe katkıda bulunacak ve daha yaşanabilir örgütlerin oluşturulmasına hizmet edebilecektir
Job satisfaction refers to the pleasure a person gets from their job, the feeling of satisfaction and the quality of life. The main aim of this study is to examine the effect of gender on job satisfaction, which is an important factor for both organizations and employees. Job satisfaction can be defined as the feeling that the human resources feel about their work and it has an important place among the concepts that affect the success of organizations such as business efficiency, employee attendance and performance. In this context, job satisfaction levels of the employees in a public institution in Karabük and the effect of gender on job satisfaction were examined using the job satisfaction scale. Data were gathered through a questionnaire and analyzed by using frequency and percentage distribution. According to the findings, it was found that some concepts in the job satisfaction scale were meaningfully differentiated from gender. It could be claimed that if the managers take the concepts that were found to be meaningful into consideration, it will increase the motivation of human resources and will serve creating viable organizations