SOSYAL MEDYA ÖRGÜTLENMESİNİN MARKA KRİZİ ÜZERİNE ETKİSİ: TRENDYOLKONULU X PAYLAŞIMLARI VE ETKİLEŞİMLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME


Creative Commons License

Tümbek Tekeoğlu A. N., Becit Y.

Turan Araştırma Strateji Merkezi, cilt.16, sa.63, ss.362-372, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 16 Sayı: 63
  • Basım Tarihi: 2024
  • Dergi Adı: Turan Araştırma Strateji Merkezi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Index Copernicus, Asos İndeks, Sobiad Atıf Dizini
  • Sayfa Sayıları: ss.362-372
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Artan platform ve kullanıcı sayısı 4le çevr4m4ç4 etk4leş4m4n de g4derek arttığı sosyal medya, kullanıcılarına 4çer4k paylaşma ve sürekl4 4let4ş4m hal4nde bulunma g4b4 4mkanlar sunmaktadır. Sosyal medyanın büyüyen etk4s4 sebeb4yle platformlarda b4reysel kullanıcıların yanı sıra markalar, haber kanalları, send4kalar, resmî kurumlar g4b4 gen4ş b4r yelpazede farklı kullanıcı t4pler4 varlık göstermekted4r. İnterakt4v4te ve b4lg4 akışının yüksek olduğu X (esk4 adıyla Tw4tter) platformu da doğası 4t4barıyla hem b4reysel hem de örgütsel kullanım konusunda çeş4tl4 faydalar sunmaktadır. Trendyol’un 2023 yılında karşılaştığı üç öneml4 marka kr4z4n4n hızlı b4lg4 yayılımı, gen4ş k4tle er4ş4m4, hashtag (#) kullanımı, medya ve kamuoyu etk4s4 yaratma g4b4 örgütsel hareket4 destekleyecek faydalar sağlayan X platformunda yansımalarını 4nceleyen bu araştırma, platform üzer4nde yapılan paylaşımların kr4z ve kr4z sürec4 üzer4ndek4 etk4ler4n4 ortaya koymaktadır. Karma 4çer4k anal4z4 yöntem4 4le gerçekleşt4r4len bu araştırmada yüksek etk4leş4me sah4p paylaşımlar anal4z ed4lm4şt4r. Araştırmanın sonucu, kr4z anlarında sosyal medyada sağlanan örgütlenmen4n, kr4z b4l4n4rl4ğ4n4 artırdığını, kamuoyu oluşturduğunu ve kr4z çözümler4ne katkıda bulunduğunu ortaya koymaktadır. Anahtar kel+meler: Kr$z, sosyal medya, X, Tw$tter, marka,