Dr. Öğr. Üyesi BURAK YAPRAK


İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

İşletme Pr. (İngilizce) (Tam Burslu)


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama

Metrikler

Yayın

46

Atıf (TrDizin)

11

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

24

Proje

8

Açık Erişim

5

Eğitim Bilgileri

2018 - 2022

2018 - 2022

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye

2020 - 2021

2020 - 2021

Doktora

Ruhr-Universitaet Bochum, Fakultät für Sozialwissenschaft, Almanya

2015 - 2018

2015 - 2018

Yüksek Lisans

Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye

2011 - 2015

2011 - 2015

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Pazarlama

Akademik Unvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

İstanbul Ticaret Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2022 - 2024

2022 - 2024

Dr. Öğr. Üyesi

Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi

2016 - 2022

2016 - 2022

Araştırma Görevlisi

Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama Yönetimi (İngilizce)

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama Yönetimi

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Küresel Pazarlama ve Marka Yönetimi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Current Issues in Marketing

Mikro Hareketlilik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Strategic Marketing Management

Dijital Çağın Ulaşım Araçları

Lisans

Lisans

Integrated Marketing Communications

Global Marketing

Digitalization and Business World

Marketing Management

Müşteri İlişkileri Yönetimi

Akademik Beceri, Yöntem ve Etik

Pazarlama Araştırması

Academic Skill, Method and Ethics

Kriz İletişimi ve İtibar Yönetimi

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

Reconceptualizing The Social Media Landscape: A Platform-Oriented Framework for Marketing Research

YAPRAK B.

5th International Congress on Multidisciplinary Approaches to Social and Humanities Sciences, İstanbul, Türkiye, 15 Mart 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

Circular Economy and sustainable Consumption as Leverage for Green Growth and Consumer Protection

Snezana R., Zorana S., SAKICI Ş., YAPRAK B., Ajtene A., Brikene D., et al.

2nd Open-Air Cities International Conference, Atina, Yunanistan, 06 Ocak 2025, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

Implementation of the Global Gateway Strategy through the New EU Circular Economy Resource Centre

KHACHIKYAN S., SAKICI Ş., CUNHA C., YAPRAK B., RAJIC M.

2nd Open-Air Cities International Conference, Yunanistan, 06 Ocak 2025, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

Pazarlamada Sürdürülebilir Dağıtımın Geleceği: Hibrit Uçaklar

YAPRAK B.

International Sustainable Business and Economic Strategies Congress, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2024, ss.30, (Özet Bildiri)

2023

2023

Yeşil Reklam, Yeşil Marka Sadakati, Yeşil Marka Denkliği ve Yeşil Marka İnovasyonunun Yeniden Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi

YAPRAK B.

Balkan 9th International Conference on Social Sciences, Edirne, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2023, ss.281, (Özet Bildiri)

2022

2022

Exploratoy Research on Showrooming and Webrooming Tendencies of Young Consumers

YAPRAK B.

International Marmara Social Sciences Congress, Kocaeli, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2022, ss.64, (Özet Bildiri)

2022

2022

Tüketicilerin Otonom Araçlar Kullanılarak Yapılan Teslimat Hizmetlerine Adaptasyon Düzeyinin Belirlenmesi

YAPRAK B.

International Conference on Smart Logistics, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2022, cilt.1, ss.39-40, (Özet Bildiri)

2021

2021

İş Arama Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanılması Üzerine Nitel Bir Araştırma

YILMAZ Y., YAPRAK B.

Anatolian Congresses 7th International Social Sciences Congress, Diyarbakır, Türkiye, 11 - 12 Eylül 2021, ss.114-123, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Twıtter Kullanıcılarının UBER –Taksi Tartışmasına Katılımı: İçerik Analizi

TUZCUOĞLU A., YAPRAK B.

23. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, cilt.1, ss.924-931, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Yabancılaşma: Post Modernizm Çağında Tüketim

YANIK C., YAPRAK B.

10th International Non-Governmental Organizations Congress, Balıkesir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, cilt.1, ss.7, (Özet Bildiri)

2019

2019

Bir Sosyal Sorumluluk Projesi Örneği: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Çocuk Üniversitesi

DUMAN O., ERCAN S., YAPRAK B.

II. International Symposium of Bandirma and Its Surroundings, Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Eylül 2019, cilt.1, ss.336-347, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Organizasyon Teorileri Perspektifinden İş Sürekliliği Yönetimi

YAPRAK B., YAZICI S.

International Disaster Resilience Congress (IDRC2019), Türkiye, 26 - 28 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

Akıllı Ulaştırma Sistemlerinin Dağıtım Süreçlerini Kolaylaştırıcı Etkisi

TUZCUOĞLU A., YAPRAK B.

1st International Conferance on Intelligent Transportation Systems, Balıkesir, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Tüketicilerin Hedonik ve Rasyonel Marka Algılarının, Marka Bağlılıkları Üzerine Etkisini İncelemeye Yönelik Bir Uygulama

YILMAZ Ö., YAPRAK B.

International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, cilt.1, ss.412, (Özet Bildiri)

2017

2017

Banka Müşterilerinin Tekrar Satın Alma Eğilimlerinde Atmosfer Özelliklerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Uygulama

YILMAZ Ö., YAPRAK B.

Mediterranean International Congress on Social Sciences II, Ohrid, Makedonya, 10 - 13 Ekim 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

Bir Pazarlama Aracı Olarak Özel ve Devlet Hastaneleri Web Sitelerinin Karşılaştırılması: Balıkesir İli Örneği

YILMAZ Ö., YILMAZ Y., YAPRAK B.

Mediterranean International Congress on Social Sciences II, Ohrid, Makedonya, 10 - 13 Ekim 2017, cilt.1, ss.75, (Özet Bildiri)

2017

2017

Corporate Image Perception of the University Students and Its Effects on Job Seeking: A case Study in Duzce University

YILDIRIM Y., YILMAZ Ö., YAPRAK B.

First Mediterranean International Conference on Social Sciences, 19 - 22 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Tüketicilerin Bireysel Banka Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama: Balıkesir Örneği

YILMAZ Ö., BOZ H., YAPRAK B.

International Social Research Congress, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2017, cilt.6, ss.1702-1709, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Farklılıkları Yönetmede Hizmetkar Liderliğin Rolü ve Bu Liderlik Modelinin Örgütsel Özdeşleşme ve Yaratıcılık Üzerindeki Etkisi

NART S., SARIHAN A. Y., YAPRAK B.

IV. Örgütsel Davranış Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.90-98, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Firmaların 3PL (Üçüncü Parti Lojistik) Hizmet Sağlayıcılarını Seçerken Kullandıkları Kriterler Üzerine Bir Çalışma: Erzurum İhracatçıları Örneği

TÜZEMEN A., YAPRAK B., GÜZEL D.

II. International Caucasus-Central Asia Foreign Trade and Logistics Congress, Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Devlet Teşviklerinin Firmaların İhracat Performansına Etkisi: İstanbul İhracatçıları Örneği

SARIHAN A. Y., İNCAZ S., YAPRAK B.

II. International Caucasus-Central Asia Foreign Trade and Logistics Congress, Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2016, cilt.1, ss.517-530, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

Satış Yönetimi

YAPRAK B.

Gazi Kitabevi, Ankara, 2023

2023

2023

Akıllı Ulaşım Sistemlerinin Pazarlama Süreçlerine Katkısı

TEKTAŞ M., YAPRAK B.

GELECEĞİN ULAŞIM DÜNYASI / Akıllı Ulaşım Sistemleri Veri Bilimi ve Sürdürülebilirlik, Caner Pense, Editör, Aktif Yayınevi, İstanbul, ss.65-74, 2023

2022

2022

Sürdürülebilir Tüketim Anlayışının Benimsenmesinde Tüketici Eğitimi Yoluyla Tüketici Güçlendirmenin Önemi

YAPRAK B.

Tüketim, Yönetim ve Kalkınma Bağlamında Sürdürülebilirlik, MEHMET ZAHİD, ECEVİT, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.103-113, 2022

2022

2022

Deus Ex Machina Olarak Dijitalleşme Perspektifinden Elektrikli Araç Sektörü

YAPRAK B.

Dijital Etkileşimler Sektörel Yansımalar I, İNCİ MERVE ALTAN, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.51-64, 2022

2022

2022

Kutu Açma (Unboxing) Video İçeriklerinin Dijital Pazarlama İletişimi Çerçevesinde Değerlendirilmesi

YAPRAK B.

Tüketici Davranışlarında Makro Trendler, ŞAHİN FATİH: BAHAR REYHAN, Editör, Nobel Yayıncılık, İstanbul, ss.125-138, 2022

2022

2022

Yapay Zekânın Dinamik Fiyatlandırmada Kullanılması Üzerine Bir Değerlendirme

YAPRAK B.

İşletmelerde Yapay Zekâ Kullanımı, DUMAN, ORHAN, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.113-126, 2022

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Akıllı Ulaşım Sistemleri ve Uygulamaları Dergisi (Online)

Editör

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği

Üye



Davetli Konuşmalar

Eylül 2024

Eylül 2024

Enhancing Consumer Protection in the Circular Economy: Strategies for Reducing, Reusing, and Repairing

Seminer

EU Circular Economy Network for All: Consumer Protection through reducing, reusing, repairing-Belçika