Metrikler
Eğitim Bilgileri
2018 - 2022
2018 - 2022Doktora
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye
2020 - 2021
2020 - 2021Doktora
Ruhr-Universitaet Bochum, Fakultät für Sozialwissenschaft, Almanya
2015 - 2018
2015 - 2018Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye
2011 - 2015
2011 - 2015Lisans
İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Akademik Unvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2022 - 2024
2022 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi
2016 - 2022
2016 - 2022Araştırma Görevlisi
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama Yönetimi (İngilizce)
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama Yönetimi
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Küresel Pazarlama ve Marka Yönetimi
Verdiği Dersler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Navigating the E-Scooter Market in Türkiye: A Theory-Guided Qualitative Analysis
YAPRAK B., PENSE C., ERCAN A., DOĞAN S.
Akıllı Ulaşım Sistemleri ve Uygulamaları Dergisi (Online) , cilt.8, sa.1, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
2025Skip the Intro But Don’t Skip Netflix: What Drives Turkish Youth’s Continuation Intention?
YAPRAK B.
Yönetim Bilimleri Dergisi , cilt.23, sa.56, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
2025The Moderating Role of Psychological Reactance in the Impact of Brand Trust, Credibility, and Reputation on Advocacy
YAPRAK B.
İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi , cilt.16, sa.1, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
2025Pixels to Purchases: The Influence of In-Game Ad Interactivity, Brand Attitude, and Game-Product Congruence on Buying Intentions
FUAD A., YAPRAK B.
Journal of Development and Social Sciences , cilt.6, sa.1, ss.455-469, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
2024Generative Artificial Intelligence in Marketing: The Invisible Danger of AI Hallucinations
YAPRAK B.
Journal of Economy Business and Management , cilt.8, sa.2, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Bibliometrics of Brand-related Social Media Content
YAPRAK B.
Journal of multidisciplinary academic tourism
, cilt.9, sa.1, ss.51-58, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Determining the Factors Affecting the Satisfaction of Sports Complex Members: A Case Study on Bullseye Athletics
YAPRAK B.
JOURNAL OF THE FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES OF THE KIRKLARELI UNIVERSITY , cilt.12, sa.2, ss.144-162, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Do Consumers Really Care About Social Media Marketing Activities? Evidence from Netflix’s Turkish and German Followers in Social Media
YAPRAK B., CENGİZ E.
Ege Akademik Bakış
, cilt.23, sa.3, ss.441-456, 2023 (ESCI)
2023
2023Niş Pazar Bölümü Olarak Engellilerin GSM Operatörü Seçim Kriterleri Üzerine Nitel Bir Araştırma
YAPRAK B., COŞAN B.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.257-279, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Togg’un pazarlama çevresinin değerlendirilmesi: PESTLE analizi
YAPRAK B.
Akıllı Ulaşım Sistemleri ve Uygulamaları Dergisi (Online)
, cilt.6, sa.1, ss.155-165, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Genç Akıllı Telefon Kullanıcılarının Kişilik Özelliklerinin Sosyal Medya Uygulamaları ve Mobil Oyunların Kompulsif Kullanımına Etkisi
DUMAN O., YAPRAK B.
Journal of emerging economies and policy (Online)
, cilt.7, sa.2, ss.496-508, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Sürdürülebilir Lojistik Uygulaması Olarak Tersine Lojistik Üzerine Türkiye’de Yapılan Çalışmaların Bibliyometrik Analizi
KILIÇ E., YAPRAK B.
Düşünce ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.161-176, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Kapitalizmin Sözde Ölümü: Paylaşım Ekonomisine Eleştirel Bir Bakış
YAPRAK B., ERCAN S.
Düşünce ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.92-121, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Festival Katılımcısı İşletmelerin Algılanan Toplumsal Fayda, Algılanan Toplumsal Maliyet ve Katılım Motivasyonlarının Festival Memnuniyeti ve Sadakati Üzerindeki Etkisi
Duman O., Ercan S., Yaprak B.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.17, sa.35, ss.2125-2154, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Tüketicilerin Taklit Ürün Satın Alma Niyetini EtkileyenFaktörlerin Belirlenmesi: Hazır Giyim Sektörü Üzerine Bir Araştırma
YAPRAK B., GÜZEL D.
JOURNAL OF THE FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES OF THE KIRKLARELI UNIVERSITY , cilt.9, sa.2, ss.209-229, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018Tüketicilerin Rasyonel ve Hedonik Marka Algılarının Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkisi
YILMAZ Ö., YAPRAK B.
MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.7, sa.3, ss.361-380, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Çokuluslu İşletmelerde Farklılık Yönetimi ve Hizmetkar Liderlik İlişkisinin Örgütsel Özdeşleşme ve Yaratıcılık Üzerindeki Etkisi
NART S., YAPRAK B., YILDIRIM Y. T., SARIHAN A. Y.
Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisi
, cilt.55, sa.637, ss.31-47, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Devlet Teşviklerinin Firmaların İhracat Performansına Etkisi: İstanbul İhracatçıları Örneği
SARIHAN A. Y., İNCAZ S., YAPRAK B.
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
, cilt.31, sa.3, ss.755-774, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Firmaların 3PL (Üçüncü Parti Lojistik) Hizmet Sağlayıcılarını Seçerken Kullandıkları Kriterler Üzerine Bir Çalışma: Erzurum İhracatçıları Örneği
GÜZEL D., TÜZEMEN A., YAPRAK B.
Trends in business and economics (Online) , cilt.31, sa.3, ss.775-792, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
2025Reconceptualizing The Social Media Landscape: A Platform-Oriented Framework for Marketing Research
YAPRAK B.
5th International Congress on Multidisciplinary Approaches to Social and Humanities Sciences, İstanbul, Türkiye, 15 Mart 2025, (Özet Bildiri)
2025
2025Circular Economy and sustainable Consumption as Leverage for Green Growth and Consumer Protection
Snezana R., Zorana S., SAKICI Ş., YAPRAK B., Ajtene A., Brikene D., et al.
2nd Open-Air Cities International Conference, Atina, Yunanistan, 06 Ocak 2025, (Tam Metin Bildiri)
2025
2025Implementation of the Global Gateway Strategy through the New EU Circular Economy Resource Centre
KHACHIKYAN S., SAKICI Ş., CUNHA C., YAPRAK B., RAJIC M.
2nd Open-Air Cities International Conference, Yunanistan, 06 Ocak 2025, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Pazarlamada Sürdürülebilir Dağıtımın Geleceği: Hibrit Uçaklar
YAPRAK B.
International Sustainable Business and Economic Strategies Congress, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2024, ss.30, (Özet Bildiri)
2023
2023Yeşil Reklam, Yeşil Marka Sadakati, Yeşil Marka Denkliği ve Yeşil Marka İnovasyonunun Yeniden Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi
YAPRAK B.
Balkan 9th International Conference on Social Sciences, Edirne, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2023, ss.281, (Özet Bildiri)
2022
2022Exploratoy Research on Showrooming and Webrooming Tendencies of Young Consumers
YAPRAK B.
International Marmara Social Sciences Congress, Kocaeli, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2022, ss.64, (Özet Bildiri)
2022
2022Tüketicilerin Otonom Araçlar Kullanılarak Yapılan Teslimat Hizmetlerine Adaptasyon Düzeyinin Belirlenmesi
YAPRAK B.
International Conference on Smart Logistics, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2022, cilt.1, ss.39-40, (Özet Bildiri)
2021
2021İş Arama Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanılması Üzerine Nitel Bir Araştırma
YILMAZ Y., YAPRAK B.
Anatolian Congresses 7th International Social Sciences Congress, Diyarbakır, Türkiye, 11 - 12 Eylül 2021, ss.114-123, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Twıtter Kullanıcılarının UBER –Taksi Tartışmasına Katılımı: İçerik Analizi
TUZCUOĞLU A., YAPRAK B.
23. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, cilt.1, ss.924-931, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Yabancılaşma: Post Modernizm Çağında Tüketim
YANIK C., YAPRAK B.
10th International Non-Governmental Organizations Congress, Balıkesir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, cilt.1, ss.7, (Özet Bildiri)
2019
2019Bir Sosyal Sorumluluk Projesi Örneği: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Çocuk Üniversitesi
DUMAN O., ERCAN S., YAPRAK B.
II. International Symposium of Bandirma and Its Surroundings, Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Eylül 2019, cilt.1, ss.336-347, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Organizasyon Teorileri Perspektifinden İş Sürekliliği Yönetimi
YAPRAK B., YAZICI S.
International Disaster Resilience Congress (IDRC2019), Türkiye, 26 - 28 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Akıllı Ulaştırma Sistemlerinin Dağıtım Süreçlerini Kolaylaştırıcı Etkisi
TUZCUOĞLU A., YAPRAK B.
1st International Conferance on Intelligent Transportation Systems, Balıkesir, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Tüketicilerin Hedonik ve Rasyonel Marka Algılarının, Marka Bağlılıkları Üzerine Etkisini İncelemeye Yönelik Bir Uygulama
YILMAZ Ö., YAPRAK B.
International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, cilt.1, ss.412, (Özet Bildiri)
2017
2017Banka Müşterilerinin Tekrar Satın Alma Eğilimlerinde Atmosfer Özelliklerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Uygulama
YILMAZ Ö., YAPRAK B.
Mediterranean International Congress on Social Sciences II, Ohrid, Makedonya, 10 - 13 Ekim 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2017
2017Bir Pazarlama Aracı Olarak Özel ve Devlet Hastaneleri Web Sitelerinin Karşılaştırılması: Balıkesir İli Örneği
YILMAZ Ö., YILMAZ Y., YAPRAK B.
Mediterranean International Congress on Social Sciences II, Ohrid, Makedonya, 10 - 13 Ekim 2017, cilt.1, ss.75, (Özet Bildiri)
2017
2017Corporate Image Perception of the University Students and Its Effects on Job Seeking: A case Study in Duzce University
YILDIRIM Y., YILMAZ Ö., YAPRAK B.
First Mediterranean International Conference on Social Sciences, 19 - 22 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Tüketicilerin Bireysel Banka Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama: Balıkesir Örneği
YILMAZ Ö., BOZ H., YAPRAK B.
International Social Research Congress, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2017, cilt.6, ss.1702-1709, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Farklılıkları Yönetmede Hizmetkar Liderliğin Rolü ve Bu Liderlik Modelinin Örgütsel Özdeşleşme ve Yaratıcılık Üzerindeki Etkisi
NART S., SARIHAN A. Y., YAPRAK B.
IV. Örgütsel Davranış Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.90-98, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Firmaların 3PL (Üçüncü Parti Lojistik) Hizmet Sağlayıcılarını Seçerken Kullandıkları Kriterler Üzerine Bir Çalışma: Erzurum İhracatçıları Örneği
TÜZEMEN A., YAPRAK B., GÜZEL D.
II. International Caucasus-Central Asia Foreign Trade and Logistics Congress, Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Devlet Teşviklerinin Firmaların İhracat Performansına Etkisi: İstanbul İhracatçıları Örneği
SARIHAN A. Y., İNCAZ S., YAPRAK B.
II. International Caucasus-Central Asia Foreign Trade and Logistics Congress, Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2016, cilt.1, ss.517-530, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
2023Akıllı Ulaşım Sistemlerinin Pazarlama Süreçlerine Katkısı
TEKTAŞ M., YAPRAK B.
GELECEĞİN ULAŞIM DÜNYASI / Akıllı Ulaşım Sistemleri Veri Bilimi ve Sürdürülebilirlik, Caner Pense, Editör, Aktif Yayınevi, İstanbul, ss.65-74, 2023
2022
2022Sürdürülebilir Tüketim Anlayışının Benimsenmesinde Tüketici Eğitimi Yoluyla Tüketici Güçlendirmenin Önemi
YAPRAK B.
Tüketim, Yönetim ve Kalkınma Bağlamında Sürdürülebilirlik, MEHMET ZAHİD, ECEVİT, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.103-113, 2022
2022
2022Deus Ex Machina Olarak Dijitalleşme Perspektifinden Elektrikli Araç Sektörü
YAPRAK B.
Dijital Etkileşimler Sektörel Yansımalar I, İNCİ MERVE ALTAN, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.51-64, 2022
2022
2022Kutu Açma (Unboxing) Video İçeriklerinin Dijital Pazarlama İletişimi Çerçevesinde Değerlendirilmesi
YAPRAK B.
Tüketici Davranışlarında Makro Trendler, ŞAHİN FATİH: BAHAR REYHAN, Editör, Nobel Yayıncılık, İstanbul, ss.125-138, 2022
2022
2022Yapay Zekânın Dinamik Fiyatlandırmada Kullanılması Üzerine Bir Değerlendirme
YAPRAK B.
İşletmelerde Yapay Zekâ Kullanımı, DUMAN, ORHAN, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.113-126, 2022
Desteklenen Projeler
2024 - 2028
2024 - 2028CA23153 YouthDMH (Digital Mental Health for Young People)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Yaprak B.
2024 - 2028
2024 - 2028CA23113 CliMent (Climate change impacts on mental health in Europe)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Yaprak B.
2024 - 2028
2024 - 2028CA23150 EUROBIG (pan-EUROpean BIoGeodynamics network)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Yaprak B.
2023 - 2027
2023 - 2027CA22124 ECO4ALL (EU Circular Economy Network for All: Consumer Protection through reducing, reusing, repairing)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Yaprak B.
2022 - 2026
2022 - 2026CA21133 GLITSS (Globalization, Illicit Trade, Sustainability and Security)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Yaprak B.
2022 - 2026
2022 - 2026CA21127 TrANsMIT (Techno-economic analysis of carbon mitigation technologies)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Yaprak B.
2021 - 2025
2021 - 2025CA20137 VOICES (Making Young Researchers' Voices Heard for Gender Equality)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Yaprak B.
2021 - 2025
2021 - 2025CA20112 PROFEEDBACK (PlatfoRm OF policy Evaluation community for improvED EU policies and Better ACKnowledgement)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Yaprak B.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAkıllı Ulaşım Sistemleri ve Uygulamaları Dergisi (Online)
Editör
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği
Üye
Davetli Konuşmalar
Eylül 2024
Eylül 2024