E-ticarette pazarlama uygulamaları: iran pazarında bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HAMED MOHAMMAD N.

Danışman: YILDIRIM FİGEN

Özet:

Bu çalışmanın amacı Türkiye’den İran’a gerçekleştirilen elektronik ticaretin hazır giyim ihracatına olan etkilerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın evrenini Türkiye’den İran’a elektronik ticaret yolu ile hazır giyim ihracatı gerçekleştiren firmaların yöneticilerinin tamamı oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise, Türkiye’den İran’a elektronik ticaret yolu ile hazır giyim ihracatı gerçekleştiren tek bir firmanın kurucu yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışmanın sektörel anlamda tek bir firmanın tek bir yöneticisi ile gerçekleştirilmesi sinirli olarak kabul edilmektedir. Araştırma kapsamında odak group görüşmesi gerçekleştirilmiş ve veriler bu yöntem ışığında elde edilmiştir. Çalışmanın sonucunda Türkiye’den İran’a elektronik ticaret yolu ile gerçekleştirilen ihracatın gelişim aşamasında olduğu ancak bu alanda çok fazla bir girişime rastlanmadığı ortaya çıkarılmıştır.