Küresel pazarlamada satış yönetim süreci


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NEJLA AKSU

Danışman: YILDIRIM FİGEN

Özet:

Bu çalışmanın amacı, küresel pazarlarda satış yönetim süreci faaliyetlerinde bulunan firmalar arasında, Küçük ve Orta ölçekli işletmelerin ihracat pazarlaması davranışını araştırarak, uluslar arası pazarlara açılmayı planlayan işletmelere bu anlamda, ihracatta satış yerine pazarlama anlayışının oluşmasına katkı sunmaktır. Bu amaç çerçevesinde ihracat yapan bir KOBİ ile, ihracat davranışları ve ihracat pazarlaması hakkında derinlemesine yüz yüze mülakat yapılmıştır. İhracat firmaları ile yakından ilgili olan kurum ve kuruluşların da ihracat pazarlaması yaklaşımları incelenmiştir. Bunun içinde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile derinlemesine yüz yüze mülakat yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise, Küresel pazarlarda satış yönetim sürecinin ihracat pazarlaması dahilinde oluşturulmasının, genelde tüm firmalar ve özelde ise Küçük ve orta ölçekli işletmelerin performans düzeylerine katkı sağladığı ve rekabet üstünlüğü için gerekliliği görülmektedir.