İşveren markası ile yetenek yönetimi ilişkisinin örgütsel adanmışlık üzerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: KÜBRA DEMİR

Danışman: BAYRAKTAR OSMAN

Özet:

Araştırmanın amacı; otelcilik sektöründe, işveren markası ve yetenek yönetimi ilişkisinin çalışanların örgütsel adanmışlık algısı üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmanın temel hipotezi katılımcıların “İşveren Markası ve Yetenek Yönetimi faktörlerinin etkileşiminden oluşan katalizör puanları Örgütsel Adanmışlık puanlarını etkiler” olarak belirlenmiştir. Temel hipotezle bağlantılı olarak araştırmada işveren markası ile yetenek yönetiminin örgütsel adanmışlık algısı üzerindeki etkisi ayrı boyutlar olarak test edilmiştir. Araştırmada ayrıca temel değişkenlerle demografik değişkenlerin ilişkisi de araştırılmıştır. Çalışma, İstanbul’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otellerde gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda toplamda 150 otel çalışanına ulaşılmıştır. Veriler kolayda anket yöntemiyle toplanmıştır. Toplanan verilerin analizini yapabilmek için IBM SPSS Statistics 23.0 ve STATA 16 programına başvurulmuştur. Verilerin analizi sonucunda araştırmanın temel hipotezi ve temel hipoteze bağlantılı olarak kurulan diğer iki hipotez kabul edilmiştir. Araştırma iki açıdan orijinallik taşımaktadır. Birinci olarak; alanyazında işveren markası ile yetenek yönetimi ilişkisini inceleyen çalışmalar bulunmakta olup, işveren markası, yetenek yönetimi ve örgütsel adanmışlık değişkenlerinin birlikte ele alındığı çalışmalara rastlanmamıştır. Alanyazında işveren markası, yetenek yönetimi ve örgütsel adanmışlık değişkenlerinin etkisel ilişkisi ilk defa değerlendirilmiştir. İkinci olarak otelcilik sektöründe bu nitelikte bir araştırma bulunmamaktadır.