Kişilerarası iletişimde sözsüz iletişim unsuru olarak marka


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ZEYNEP BETÜL KAVAK

Danışman: KOCABAY ŞENER NİHAL

Özet:

Markaların giderek insan yaşamının büyük bir bölümünü ele geçirmesi ve bunun insan ilişkilerine çoğu zaman olumsuz yansıması sebebiyle, yapılan bu çalışmada; günümüzde hızla gelişen ve büyüyen markaların, bireylerin yaşamlarında hangi nedenle ve hangi ölçüde var olduğunun ve bunun kişilerarası iletişimde neden ve ne şekilde kullanıldığının analizi yapılmıştır. Kişilerin kendilerini, sahip olduğu markalı şeyler (ürün, hizmet) ile ifade etmesinin sebepleri incelenmiştir. Çalışmada yöntem olarak odak grup çalışması yapılmış olup, çalışma 3 kız 3 erkek olmak üzere toplam 6 üniversite mezunu kişilerle gerçekleştirilmiştir. Çalışma neticesinde kapitalist sistem içerisinde varlığını sürdüren insanın, var olmak ve ötekine kendisini ifade edebilmek için markalı ürünlere ihtiyaç duyduğu tespit edilmiştir. Çalışma neticesinde ise; birey ve toplumda oluşan marka algısının gerektiği ölçüde kalması ve kişilerarası iletişimin önüne geçmemesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.