Dijital içerik yönetiminde görsel kullanımının marka iletişimine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SALİHA GÖKÇE TEKBIYIK

Danışman: ÖYMEN ENGİNDENİZ GÖZDE

Özet:

Her çağın kendine özgü bir ifade biçimi bulunmaktadır. Teknolojinin hızla gelişmesi beraberinde, yazı döneminden fotoğraf makinesinin icadı ve ardından sinema ve televizyon gibi hareketli görüntüleri kaydeden araçların bulunmasıyla “görsel dönem’ başlamış bulunmaktadır. Teknolojideki bu hızlı değişimle yeni medya hızına yetişilemeyen bir güç olmuş ve bu güç icatlarla buluşarak günlük yaşantımızın içerisine girmiştir. Akıllı telefonların ortaya çıkmasıyla internet anında ulaşılabilir hale gelmiş ve sosyal medya kavramı hayatımızın bir parçası olarak günlük yaşantımızda yerini alarak, tüm toplumsal yapılarda dahi aktif olarak kullanılmaya başlanılmıştır. Bireyler artık günün büyük kısmını bu mecrada harcadığından, markalarında bireylere bu mecralar aracılığıyla ulaşması, mesajlarını bu mecralar doğrultusunda iletmesi ve yayılımını başarılı bir şekilde gerçekleştirip etkileşim haline geçebilmesi oldukça önemlidir. Günümüzde sosyal medya, resim, fotoğraf, video, film gibi görsel paylaşımın aktif kullanıldığı bir mecradır. İnternet çağı ile değişen hız kavramı, insanların tutumlarında da farklılıklar göstererek markalarda da büyük etki oluşturup, hem kısa vadede anlaşılır olması bakımından, hem de hızlı bir şekilde dikkat çekebilen unsur olan görsellerle yakalanmaya çalışılmasıyla markalar açışından önemli bir mecra olarak yerini almaktadır. Günümüzde en çok kullanılan görsel paylaşım ağırlıklı sosyal medya mecrası olan Instagram üzerinden aktif bir şekilde içerikler üretilmekte ve yönetilmektedir. Kuskusuz hedef kitle artık bu mecralarda varlığını sürdürmektedir. Araştırma kapsamında incelenen Instagram platformunun günümüzde markaların içerik ürettikleri en etkili mecralardan biri olması, bununla beraber üretilen içeriklerde hızlı efektler kullanarak basit fotoğraf düzenlemeleriyle başarılı görseller sundukları görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, markalar için sosyal medyada görsel içerik üretiminin marka farkındalığı, ürün satışı, marka konumlandırması adına günümüzde geleneksel medyaya oranla çok daha önemli ve etkili olduğunu ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında “Turkish Airlines” Instagram hesabı üzerinden markanın görsel içerik üretirken nelere dikkat ettiklerini analiz etmek hedeflenmiştir. İçerik analizi yöntemi uygulanarak görseller incelenmiş ve Ginsberg’in “Shaping The Personalities of the Top Food Brands on Instagram” da kullanmış olduğu fotoğraf kategorileri esas alınarak sınıflandırılmıştır.