Kitleleri harekete geçirme aracı olarak sosyal algı yönetimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MELİKE ZEYNEP ÖZARSLAN

Danışman: DAĞLAR MACAR OYA

Özet:

Son dönemde hızla gelişen teknoloji sayesinde, her türlü bilgiye ulaşma ve bilgiyi yayma imkanına kavuşulmuştur. Bununla birlikte, yayılan bilginin doğruluk ve güvenilirlik derecesini ölçmek aynı oranda zorlaşmıştır. Tarih boyunca çeşitli mücadeleler içine giren grupların, galip çıkmak amacıyla kullandığı yöntemler arasında en etkin olanının, hedef kitlenin ikna edilerek, kendi isteğiyle, istenilen şekilde yönlendirilmesi olduğu tespit edilmiş ve bu kapsamda hedef kitleye yönelik algı yönetimi uygulamaları gerçekleştirilmiş ve gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmada, algı, tutum ve davranış kavramları incelenmiş, algı yönetiminin gelişimi, süreçleri, araçları, alanları ve sosyal medya ile ilişkileri incelenerek çeşitli örneklere yer verilmiştir. Algı yönetimi uygulamalarının toplumsal olaylarda ne derece önemli rol oynadığı belirtilmiştir.