Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2012
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Burak Kosif
Danışman: İSMAİL EKMEKÇİ
Özet:Lojistik faaliyetleri tedarik zincirinin başlangıcından başlayarak ürünlerin müşteriye ulaşana kadar ki hareketini sağlamaktadır. Ürünler çok nadir olarak aynı yerde üretildikleri ve tüketildiklerinden dolayı lojistik faaliyetleri tedarik zinciri içerisinde anahtar bir rol oynamaktadır. Lojistik faaliyetleri tedarik zinciri içerisinde önemli bir maliyet unsurudur. Taşımacılığın işletmeler için giderek artan bir maliyet kalemi haline gelmesi ve zamanında teslimatın değer kazanmasından dolayı günümüz işletmeleri lojistik bilimine önem vermiştir. Lojistik yönetiminde en önemli kararlar dağıtım noktalarının rotalanması ve çizelgelenmesi faaliyetidir. Dağıtım yöneticileri her bir müşterinin istek ve ihtiyaçlarını karşılayacak olan uygun bir rotalama ve çizelgeleme planı sayesinde işletmenin toplam lojistik ve dağıtım maliyetlerini azaltacak ve daha yüksek seviyede müşteri servisi sağlamış olacaklardır. Araç rotalama ve çizelgeleme işletmelerin günümüzde araçlardan en etkin şekilde yararlanabilmesi ve pazarda rekabet avantajı kazanması için önemli bir değişkendir. Bu çalışmanın amacı araç rotalama ve çizelgeleme yöntemlerinden biri olan “tasarruf algoritması” kullanarak DHL SCM ‘in (Supply Chain Management) Ford Otosan firmasının Brezilya Projesinde milkrun ve lojistik maliyetlerinin minimize edilmesidir.