Marka konumlandırmasında sosyal girişimcilik kavramının önemi: Hizmet sektöründe bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BİLAL ASILSOY

Danışman: YILDIRIM FİGEN

Özet:

Marka olmak kalıcılığın sembolü olarak ifade edilebilir, ama bununla birlikte sürekliliğin sağlanabilmesi ise başlı başına büyük bir sorumluluğu da beraberinde getirmektedir. Tüketicilerin zihinlerine etki etmesi açısından markanın konumlandırması önem arz etmektedir. Sosyal bir gayesi olan, topluma fayda sağlamak amacını güden ama sadece maksadı kâr sağlamak olmayan, kazandığını işletmenin devamlılığını sağlamak için kullanan sosyal girişimci işletme kavramından yola çıkarak marka konumlandırmada sosyal girişimcilik kavramının önemi araştırılmıştır. Sosyal girişimci pazarlamanın tanımına yer verilmiştir. Araştırmada, sosyal girişimciliğin marka konumlandırmasıyla ilişkisi işletmeler açısından irdelenmeye çalışılmıştır.