Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ELİF ÇAKIROĞLU ERDEM
Danışman: ÖZDEMİR ÇAKIR HİLAL ÖZDEN
Özet:ÖZET INFLUENCER PAZARLAMASININ TÜKETİCİ DAVRANIŞINA ETKİSİ: HAZIR GİYİM SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA Bu araştırmanın amacı Influencer Pazarlamasının tüketici davranışına etkisinin hazır giyim sektörü üzerinde incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul İli’nde ikamet eden tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örneklem yöntemi kapsamında örneklem seçimine gidilmiştir. Covid-19 pandemisi nedeniyle araştırmada anket formları Google Formlar üzerinden gönderilmiştir. Araştırma kapsamında 650 kişiye anket formu gönderilmiş ve 398 kişiden geri dönüş alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formu kişisel bilgilere yönelik sorulardan, Influencer Pazarlama Ölçeği ve Satın Alma Niyeti Ölçeği’nden oluşmaktadır. Verilerin analiz edilmesinde SPSS 21 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Influencer Pazarlamasının tüketici satın alma niyetini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Influencer Pazarlama, Tüketici Davranış, Hazır Giyim Sektörü ABSTRACT THE EFFECT OF INFLUENCER MARKETING ON CONSUMER BEHAVIOR: A STUDY ON THE APPAREL INDUSTRY The purpose of this research is to examine the effect of influencer marketing on consumer behavior on the ready-made clothing industry. The population of the research consists of consumers residing in Istanbul. In the study, sample selection was made within the scope of convenience sampling method. Due to the Covid-19 pandemic, the survey forms were sent via Google Fromlar. Within the scope of the research, questionnaire forms were sent to 650 people and feedback was received from 398 people. Questionnaire form was used as data collection tool in the research. The questionnaire form consists of questions about personal information, Influencer Marketing Scale and Purchasing Intention Scale. Data analysis was done in SPSS 21 package program. In the research, it has been determined that influencer marketing has a positive effect on consumer purchase intention. Keywords: Influencer Marketing, Consumer Behavior, Apparel Industry İÇİNDEKİLER ÖZET. i ABSTRACT . ii İÇİNDEKİLER. iii TABLO LİSTESİ . v ŞEKİL LİSTESİ. vi KISALTMALAR LİSTESİ. vii GİRİŞ. 1 BİRİNCİ BÖLÜM DİJİTAL PAZARLAMA 1. 1. DİJİTAL PAZARLAMA TANIMI. 3 1. 2. DİJİTAL PAZARLAMA ÇEŞİTLERİ . 5 1. 2. 1. İçerik Pazarlaması (Content Marketing) . 5 1. 2. 2. E- Posta Pazarlaması . 6 1. 2. 3. Arama Motoru Pazarlaması. 7 1. 2. 4. Arama Motoru Optimizasyonu. 8 1. 2. 5. Viral Pazarlama . 9 1. 2. 6. Sosyal Medya Pazarlaması. 10 1. 3. INFLUENCER PAZARLAMASI. 15 1. 3. 1. Influencer Tanımı. 15 1. 3. 2. Influencer Türleri ve Özellikleri. 16 1. 3. 3. Influencer Pazarlama Tanımı . 20 1. 3. 4. Influencer Pazarlamasında Kullanılan Modeller ve Stratejiler . 22 1. 3. 4. 1. Süren Marka Elçilikleri . 24 1. 3. 4. 2. Ürün Değerlendirmeleri . 25 1. 3. 4. 3. Marka Yorumları. 25 1. 3. 4. 4. Etkinlik Yorumları . 25 1. 3. 5. Şirketlerin Influencer Pazarlamaya Yönelme Sebepleri . 26 İKİNCİ BÖLÜM INFLUENCER PAZARLAMASININ SATIN ALMAYA ETKİSİ 2. 1. TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞI. 26 2. 2. TÜKETİCİ DAVRANIŞI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER . 28 2. 2. 1. Kişisel Faktörler . 29 2. 2. 1. 1. Kişilik ve Yaşam Tarzı. 29 2. 2. 1. 2. Yaş. 30 2. 2. 1. 3. Cinsiyet. 31 2. 2. 1. 4. Eğitim ve Gelir Durumu. 31 2. 2. 2. Sosyal Faktörler. 32 2. 2. 3. Psikolojik Faktörler. 33 2. 2. 3. 1. Öğrenme . 33 2. 2. 3. 2. Motivasyon (Güdülenme). 34 2. 2. 3. 3. Algılama . 35 2. 2. 3. 4. Tutum ve İnançlar . 36 2. 3. INFLUENCER PAZARLAMASI VE SATIN ALMAYA ETKİSİ . 36 2. 3. 1. Empati ve Ego . 38 2. 3. 2. Fikir Liderliği . 39 2. 3. 3. Tavsiye Verme . 39 2. 3. 4. Kaynak Güvenilirliği. 39 2. 3. 5. Mesaj Güvenilirliği. 40 2. 3. 6. Ürün Katılımı . 40 2. 3. 7. İnandırıcılık . 40 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM INFLUENCER PAZARLAMANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞINA ETKİSİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNÜ İNCELEYEN BİR ARAŞTIRMA 3. 1. ARAŞTIRMANIN AMACI. 41 3. 2. ARAŞTRIMANIN MODELİ VE HİPOTEZLER . 41 3. 3. EVREN VE ÖRNEKLEM . 42 3. 4. VERİ TOPLAMA ARACI. 43 3. 5. VERİLERİN ANALİZİ. 43 3. 6. BULGULAR . 44 SONUÇ VE ÖNERİLER . 52 KAYNAKÇA . 55 EKLER. 64