Analyzing the effect of social media marketing channels on Moroccan consumer behavior for the buying decision process after the pandemic


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: AYMAN GARTI

Danışman: DEVELİ EVRİM İLDEM

Özet:

After two years of the pandemic of covid 19, the growth in social media has provided and created opportunities for consumers by simplifying the buying process to simple clicks and product searching for companies to merge and strengthen their online presence.Given the importance for marketers to recognize the consumer way of making buying decisions, acknowledging the consumer decision-making process starts with the awareness of identifying needs passing by collecting information in the form to satisfy these needs, evaluating the options available and alternatives to making the final decision of buying and finally explaining the satisfaction or dissatisfaction by considering this purchase decision. This study aims to understand how social media marketing channels can impact the five stages of the buying decision process after the pandemic. This paper will analyze the effect of social media marketing on buying decisions. It has been designed to work and focus on the three crucial channels, Facebook, Instagram, and TikTok since they have occupied an important role during the pandemic and have extensive growth and a global community. Furthermore, an online questionnaire is administered to investigate how this platform can impact Moroccan customers' purchasing decisions to meet their demands after the pandemic of covid-19.ÖzetCovid 19 pandemisinden iki yıl sonra, sosyal medyadaki büyüme, satın alma sürecini basit tıklamalara ve şirketlerin çevrimiçi varlıklarını birleştirmesi ve güçlendirmesi için ürün aramaya basitleştirerek hem tüketiciler için hem de fırsatlar sağladı ve yarattı.Pazarlamacıların tüketicilerin satın alma kararlarını verme şeklini tanımalarının önemi göz önüne alındığında, tüketici karar verme sürecini kabul etmek, bu ihtiyaçları karşılamak için formda bilgi toplayarak geçen ihtiyaçları belirleme, mevcut seçenekleri ve alternatifleri değerlendirme farkındalığı ile başlar. nihai satın alma kararı ve son olarak bu satın alma kararını göz önünde bulundurarak memnuniyet veya memnuniyetsizliğin açıklanması.Bu çalışma, sosyal medya pazarlama kanallarının pandemi sonrası satın alma karar sürecinin beş aşamasını nasıl etkileyebileceğini anlamayı amaçlamaktadır.Bu çalışma, sosyal medya pazarlamasının satın alma kararları üzerindeki etkisini analiz edecektir. Pandemi sırasında önemli bir rol üstlendikleri ve kapsamlı bir büyüme ve küresel bir topluluğa sahip oldukları için üç önemli kanal olan Facebook, Instagram ve TikTok üzerinde çalışmak ve odaklanmak üzere tasarlanmıştır. Ayrıca, bu platformun Faslı müşterilerin covid-19 pandemisinden sonra taleplerini karşılamak için satın alma kararlarını nasıl etkileyebileceğini araştırmak için çevrimiçi bir anket uygulandı.Table of