Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: TANSU TÜRKAN
Danışman: GÖRENER ALİ
Özet:Yaşam koşullarındaki değişimler ve gelişen teknoloji ile birlikte müşteri talepleri gittikçe çeşitlenmektedir. Bu noktada müşterilerin isteği kaliteli, uygun fiyatta ve hızlı bir şekilde taleplerinin karşılanmasıdır. Günümüzde taleplerin karşılanabilmesi için işletmeler, birbirlerinin teknolojilerini ve finansal yapılarını model alabilmektedir. Güç yarışında galip gelebilmek için iyi bir yönetim anlayışı geliştirmek gerekmektedir. Akabinde de bu anlayış tavandan tabana yayılarak, organizasyon kültürü olarak çalışanlara benimsetilmelidir. İşletmeler süreçlerini sürekli gözden geçirmelidirler. Sürekli iyileştirme felsefesini çalışanlarına benimseterek onların katılımlarını sağlamalıdırlar. Bu sayede müşteri tarafından değer görmeyen, süreç içerisindeki katma değer sağlamayan faaliyetleri sürekli yok etme gayesinde hareket ederler. Böylece ortaya müşteri beklentisini karşılayan çevik, esnek, verimli, kaliteli, uygun fiyatlı ürün veya hizmetler çıkmaktadır. Çalışmada ilk olarak süreç kavramı, süreç yönetimi ve süreç iyileştirme yöntemleri hakkında teorik bilgiler verilmiştir. Daha sonra ana hedef sektörü otomotiv yan sanayi olan ve JIT (just in time- tam zamanında) felsefesi ile çalışan müşterilere ürün tedarik eden vasıflı çelik üretimi yapan bir firmada uygulama yapılmıştır. Uygulamada amaç; katma değerli ürünlerin üretildiği hatta yönelik hammadde girişinden malzemenin çıkışına kadar olan süreçte iyileştirme çalışmaları yaparak verimliliğin, hızın ve müşteri beklentisinin karşılanma oranını arttırmaktır. Kullanılan süreç iyileştirme yöntemleri ise; beyin fırtınası, pareto analizi, histogram, balık kılçığı, 5S (Seiri, Seiton, Seiso, Sei- ketsu, Shitsuke- Sınıflandır, Düzenle, Temizle, Standartlaştır, Devamlılık Sağla), kobet- su kaizen, 8D problem çözme yöntemi, kontrol kartları, kontrol grafikleri, poka-yoke, FMEA (Failure Modes And Effect Analysis, Hata Türleri ve Etkileri Analizi) ’dır. Kullanılan bu yöntemler sayesinde uygulamanın yapıldığı tamamlama hattında amaca yönelik; müşteri memnuniyeti artışı, verimlilik artışı, süreçleri kontrol altına almak, zamanı daha etkin kullanmak ve daha fazla kaliteli ürün üretmek mümkün olmuştur.