E-ticarette marka yönetim süreci ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TOLGAHAN DOĞANLAR

Danışman: YILDIRIM FİGEN

Özet:

Marka ve marka yönetimi günümüz dünyasından olmazsa olmaz bir kavram haline gelmiştir. Marka kavramı oldukça geniş bir kavram olup literatürde marka ile ilgili pek çok tanım bulunmaktadır. 2000’li yıllar ile birlikte şirketlerin marka yönetimi kavramları online (çevrimiçi) dünya ile entegre olmaya başlamıştır. Küreselleşen dünyada kısa aralıklarla büyük teknolojik gelişmeler yaşanırken, firmalar kıyasıya bir rekabet içerisine girmiştir. 21.yy m başlarından itibaren meydana gelen teknolojik gelişmeler, özellikle bilgisayar ve internet teknolojilerinin son derece hızlı bir gelişim göstermesi Dünya ticaretini tek bir pazar haline getirmiştir. Yaşam koşullarının ve hayat standartlarının değiştiği ortamda ticari faaliyetler de değişim göstermektedir. İnternetin tüm dünyada hızla yayılmasıyla birlikte dünya ekonomilerinde internet girişimciliği ve e-ticaret kavramları ortaya çıkmıştır. E-ticaretin hızla gelişmesi ve geniş kitlelere ulaşmasıyla birlikte “e- ticarette marka yönetimi” kavramı da önem kazanmıştır. Bu çalışmada marka, marka yönetimi, pazarlama ve e-ticaret ile ilgili temel kavramlar açıklanmıştır. Ticaretin şekil değiştirerek e-ticarete doğru yöneldiğini ve markaların e-ticaret üzerinden oluşturacakları yönetim süreçleri incelenmiştir. Başarılı bir e-ticaret marka yönetim süreci için yapılması gerekenleri röportaj çalışması ile son bölümde aktarılmıştır.