Televizyon yayıncılığının sosyal TV aracılığıyla sosyal medya ile etkileşimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SABRİ AKCAN

Danışman: AKTAŞ CELALETTİN

Özet:

Sayısallaşma ile birlikte telekomünikasyon ve bilgisayar teknolojilerinin televizyon yayın sistemleri ve televizyon setleri ile yakınsaması, internet bant genişliğinin artması sonucu internet üzerinden televizyon yayınlarının iletilebilmesi olanaklı hale gelmiştir. Geleneksel yayın sistemleri; uydu, karasal ve kablolu yayın sistemlerine üzerine yoğunlaşırken internet tabanlı televizyon sistemleri daha çok etkileşimli medya, IP TV, İnternet TV, Over-The-Top içerikleri, On-demand veya streaming gibi yayın türleri üzerine odaklanmaktadır. İnternet tabanlı yayın sistemleri ve internet bağlantılı televizyon setlerin sunmuş olduğu teknolojik olanaklar doğrultusunda yayıncılık anlayışı ve televizyon izleme alışkanlıklarının dönüşmesinde anahtar rol oynamıştır. Günümüzde programı yapımcıları internet tabanlı yayın sistemleri aracılığı ile izleyicilerine diğer yayın sistemlerinden farklı olarak içerik ve yayın üzerinde daha fazla etkileşim, kontrol ve kişiselleştirebilme olanağı sunabilmektedir. Bunun yanı sıra program yapımcıları internet ortamının kendine özgü özelliklerinden ve sosyal medyanın olanaklarından yararlanarak kullanıcılara etkileşimli ve katılımcı bir televizyon izleme deneyimi sunabilmektedirler. Bu bağlamda Sosyal TV kavramını ele almak gerekmektedir. ‘‘Sosyal TV’’ sosyal medya ile televizyonun yakınsaması sonucunda ortaya çıkan bir kavramdır. Sosyal TV’ yayıncı ve izleyiciye sunduğu olanaklar bakımından son derece önemlidir. Araştırmada Sosyal TV ve ikinci ekran kavramlarının neleri kapsadığı ve bu uygulamaların kullanım teknikleri ve piyasadaki bazı sosyal TV uygulamalarının kullanım alanları ve özellikleri araştırmada incelenmiştir.