Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: İBRAHİM KAAN TEKİN
Danışman: KARA AYŞE SİMİN
Özet:Küreselleşme ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle ticari piyasada meydana gelen yüksek rekabet ortamı kurumları ve kurumların paydaşları ile olan ilişkilerini doğrudan etkilemiştir. Yaşanan gelişmelerle özellikle tüketici davranışlarında meydana gelen değişmeler kurumların tüketicileri ve kitleleri daha çok önemsemesi gerektiği bir konuma sürüklemiştir. Bu doğrultuda sosyal sorumluluk ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının önemi giderek artmış, toplumun kurumlardan uygulamasını ve önemsemesini beklediği bir boyuta ulaşmıştır. Fakat kurumsal sosyal sorumluluk kurumların sadece dış paydaşlarıyla olan ilişkilerini değil aynı zamanda çalışanlar, hissedarlar, ortaklar gibi önemli iç paydaşları ile olan ilişkilerini de doğrudan etkilemektedir. Kurumsal itibarın oluşmasında ve bu itibarın diğer paydaşlara yansıtılmasında önemli role sahip çalışanlar da çalıştıkları kurumların sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmesini beklemektedirler. Bu çalışmada işletmelerin önemli sosyal paydaşlarından birisi olan çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar algılamalarına yönelik bir araştırma yapılarak itibar ve sosyal sorumluluk ilişkisi çalışanların düşünceleri çerçevesinde ele alınarak incelenmiştir. Literatürde bu alanda yapılmış çalışmalarda, kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar ilişkisi genellikle müşteriler ve tüketicilere yönelik araştırmalar ile ele alınmıştır. Müşteriler ve tüketiciler dışındaki paydaşların algılamalarına yönelik araştırmanın azlığı sebebi ile bu çalışma önemli bir paydaş grubu olan çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar algılamalarını ölçmeye yönelik olarak ortaya koyulmuştur.