Uluslararası fuarların dış ticaretteki önemi -Çin ve Türkiye'de düzenlenen fuarlara katılımın değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YUSHAN TUERXUN

Danışman: ARSLAN İSMET KAHRAMAN

Özet:

Fuarlar, mal ve hizmet üreticileri ile tüketicileri bir araya getiren organizasyonlardır. Bu nedenle ürün tanıtımı ve pazarlamasında önemli roller üstlenmişlerdir. Bu çalışmanın amacı Çin ve Türkiye’nin dış ticaret durumu inceleyip iki ülke arasında düzenlenen fuarlara katılımı değerlendirilip, Çin ve Türkiye arasında düzenlenen fuarlar iki ülkenin dış ticarette etkisi olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmada fuar kavramı, fuar türleri ve önemi açıklanıp, Çin ve Türkiye’nin ekonomik ilişkileri, diş ticaret genel durumları, fuarcılık gelişmeleri incelenerek, 2016 tarihinde İstanbul Tüyap Fuar ve Kongre Merkezinde yapılan Ankıros/Turkcast/Annofer fuar açısından Çin’in fuara katılım durumları ve özellikle Çin den gelen 53 katılımcı ve75 ziyaretçinin katılma sonucu değerlendirilip, iki ülke arasında düzenlenen fuarların iki ülkenin diş ticarette ve ekonomik ilişkilerini daha da büyümesinde çok önemli etkisi olduğu belirlenmiştir.