Türkiye'de sosyal medya reklamcılığının genç tüketicilerin davranışlarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MAHMOUD M. M. HASASNEH

Danışman: DEVELİ EVRİM İLDEM

Özet:

Bilim ve teknolojinin gelişmesi ve internet teknolojisinin sürekli gelişmesi ile birlikte yeni iletişim yöntemleri de ortaya çıkmaktadır. İletişimin cep telefonları kadar popüler olduğu günümüzde, insanlar mobil internet sayesinde kolayca bilgiye ulaşabilmektedir ve sosyal ağlar sayesinde insanlar zaman ve mekan fark etmeksizin anlık iletiler aracılığıyla bilgi edinmeye başlamaktadır. Bu gelişmelere ek olarak insanların tüketim alışkanlıkları da değişmiş, internet ve sosyal medyayı kullanan kişiler de özelliklerine uygun sosyal medya ağlarına yönelmiş, sosyal medyadan beklentileri de değişmiştir.Bu araştırmanın amacı sosyal medya reklamcılığının genç tüketicilerin davranışlarına etkileri üzerinden yürütülen çalışma kapsamında genç tüketicilerinsosyal medya algısının bilinmesi önem arz etmektedir. Çalışmaya ilişkisel tarama modeli ve nicel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmanın kavramsal bölümü literatürden faydalanarak hazırlanmış, rastgele seçilmiş 300 kişiye anket uygulanmıştır. Anketlerin elde edilen veriler çerçevesinde tanımlayıcı istatistiklerelde edilen bulgular yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Reklam, Sosyal medya, Tüketici, Davranış.