Kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde yeni medya kullanımının toplumsal hareketlerde oynadığı rol: Adım Adım projesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: CANSU SUNAL ERKUZU

Danışman: AKTAŞ CELALETTİN

Özet:

Yeni medya, toplumsal davranışlarda, hayat tarzlarında ve örgütlenme yapılarında yaşanan dönüşümde önemli bir rol üstlenmektedir. Bireyleri ve kurumsal firmaları etkileyen, kitleler arasında etkileşimi sağlayan yeni medya, kurumsal sosyal sorumluluk ile toplumsal hareketlerin birleşmesine ve sivil bir hareket alanı yaratılmasına imkân sunmuştur. Bu araştırmada yeni medya kullanımı ile ‘yeni’ olarak nitelendirilen toplumsal hareketlerin örgütlenmesi ve bu örgütlenmenin kurumların gerçekleştirdiği kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerindeki rolü ele alınmıştır. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri kapsamında yeni medya kullanım biçimleri, toplumsal hareketlerin örgütlenme yöntemleri, kurum içi ve/veya kitleler arasındaki etkileşimin nasıl ve ne yönde gerçekleştiği gibi noktaların detaylarına, yeni toplumsal hareketlere örnek teşkil edecek örgütlenme şekli ile “Adım Adım Oluşumu” kapsamında göz atılmıştır. Adım Adım Oluşumu ele alınarak örnek olay incelemesi yapılan bu çalışmada yöntem olarak nitel yöntem seçilmiştir. Adım Adım Kurucu ve Yönetim Kurulu üyesi Doç. Dr. Itır Erhart eşliğinde Marka ve İletişim Koçu Kıvanç Ergun ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bununla birlikte, katılımı ile Kredi Kayıt Bürosu (KKB)’nun oluşturduğu kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetine kurumsal koşucu sıfatıyla dahil olarak katılımcı gözlem yöntemi uygulanmıştır. Aynı zamanda, iki yıldır Adım Adım Oluşumu’na kurumsal koşucu olarak katılım sağlayan, oluşumun kurum içinde duyurulması ve gerekli organizasyonların yönetilerek çalışanların yönlendirilmesi adına destek veren KKB Kurumsal İletişim Müdürü Handan Erdoğdu ve Etkinlik & Sponsorluk Yönetimi Uzmanı Simge Eskici ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemleri ile birlikte Adım Adım Oluşumu’nun web sitesi, Facebook, Twitter ve Instagram gibi sosyal medya hesapları da takip edilerek incelenmiştir.