Türkiye'de halkla ilişkiler alanında büyük verinin kullanımı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NUBAR IBRAHIMZADE

Danışman: KOCABAY ŞENER NİHAL

Özet:

Günbegün çok büyük bir hızla gelişen bilim dünyasının araştırma alanları bir çok farklı konu ve başlıkları ele almaktadır. Bilişim çağının dinamik gelişimi önümüze bir çok aplikasyon, internet ağları, kullanışlı araç ve vasıtalar sunmaktadır. Bütün yenilik ve inovasyonlara hızlı tepki veren ve bunları fırsata dönüştürme prensibi ile hareket eden kurum ve organizasyonlar bu gelişime ayak uydurmaktalar. İnternetin ve dijital araçların sağladığı bütün kolaylıklar beraberinde hem lisanımıza yeni kelimeler, hem de bilim dünyasına yeni kavramlar sunmaktadır. Bu kavramlardan günümüzün ilgi odağı olan “büyük veri” olgusu ve ortaya çıkışı ile yarattığı değişim ve gelişim dalgası dikkatlerden kaçmamaktadır. Bu çalışmada büyük verinin istatiksel boyutta incelenmesine değil kapsamlı literatür taraması ile büyük veri kavramı hakkında bilgilerin ortaya konulmasına ve Türkiye’de halkla ilişkiler alanında kullanımını belirlemektir. Nitekim araştırmanın asıl konusu pratik bir bilgi vermek, kurum ve sektör bazında incelenmesini gerçekleştirmektedir. Araştırmada derinlemesi mülakat yönetimi kullanılarak 5 farklı sektöre mensup şirketle görüşmeler yapılmıştır. Bu şirketlerden “n11.com” perakende satış sektörü, “Ünite iletişim” danışmanlık şirketi, “Koton” moda ve giyim firması ve marka isimlerinin belirtilmemesini isteyen Türkiye’nin önde gelen telekomünikasyon ve beyaz eşya alanında lider isimleri ile farklı zamanlarda görüşmeler yapılmıştır.