Dış pazarlara girişte markalaşmanın önemi ve Turquality'nin ihracat performansına olan etkilerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÜLSEREN AKBAŞ

Danışman: YILDIRIM FİGEN

Özet:

Bu araştırmada işletmelerin Turquality desteğinin ihracat düzeyine etkisi hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Bu kapsamda her ülke ulusalar arası pazara yayılmayı önemsemektedir. İşletmelerin uluslararası pazarlarda yayılmalarının arkasında birtakım nedenler vardır. Bu nedenler yabancı ülkelere hizmet verebilmek, tüketicilerin ihtiyaçlarına uygun ürün sağlamak, kendi ülkelerinin kalkınmasına katkıda bulunmak ve işletmenin kâr hacmini arttırmaktır. İşletmelerin yabancı ülkelerdeki ticari faaliyetlerindeki durgunluğu veya düşüşü en aza indirmek için farklı ülke pazarlarında aktif olduğu görülmektedir. Ayrıca şirketler markalaşma ile birlikte küresel olup olmaması önemsenmeksizin uzun vadede rekabet gücünü arttırıp müşterilere değer katarak prestij kazanırlar. Bu amaçla Turquality programı işletmeye ve tüketiciye marka bilinci aşılamaktadır.