Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GÜLSEREN AKBAŞ
Danışman: YILDIRIM FİGEN
Özet:Bu araştırmada işletmelerin Turquality desteğinin ihracat düzeyine etkisi hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Bu kapsamda her ülke ulusalar arası pazara yayılmayı önemsemektedir. İşletmelerin uluslararası pazarlarda yayılmalarının arkasında birtakım nedenler vardır. Bu nedenler yabancı ülkelere hizmet verebilmek, tüketicilerin ihtiyaçlarına uygun ürün sağlamak, kendi ülkelerinin kalkınmasına katkıda bulunmak ve işletmenin kâr hacmini arttırmaktır. İşletmelerin yabancı ülkelerdeki ticari faaliyetlerindeki durgunluğu veya düşüşü en aza indirmek için farklı ülke pazarlarında aktif olduğu görülmektedir. Ayrıca şirketler markalaşma ile birlikte küresel olup olmaması önemsenmeksizin uzun vadede rekabet gücünü arttırıp müşterilere değer katarak prestij kazanırlar. Bu amaçla Turquality programı işletmeye ve tüketiciye marka bilinci aşılamaktadır.