Tutundurma karması mecrası olarak sosyal medya: Tüketici satınalma davranış sürecindeki yeri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NİLGÜN ERDEMİR

Danışman: ARSLAN İSMET KAHRAMAN

Özet:

Günümüzde gelişen iletişim teknolojileri sayesinde kişiler internet ve Web araçlarını daha fazla kullanmaya başlamıştır. Bu araçlardan en önemlisi ise Sosyal medyadır. Sosyal medya günümüzde tüketiciler tarafından sıklıkla kullanılmaktadır ve tüketiciler tüm istek ve ihtiyaçlarını bu popüler platform üzerinden karşılamak istemektedir. Sosyal medya platformunun tüketiciler tarafından bu kadar hızlı benimsenmesinin en büyük sebebi zaman ve mekan sınırlandırılması olmadan sağladığı kolay erişim imkanıdır. Son yıllarda, sosyal medya platformunda yer alan işletme ve markalar tüketicilerin odak noktası haline gelmiştir. Bunun sebebi ise tüketiciler sosyal medya araçlarını aktif bir şekilde kullanmaktadır ve diğer kullanıcıların düşünceleri, bilgilerini önemsemektedir. Bu doğrultuda, sosyal medya platformu üzerinde bir ürün veya hizmetin kullanıcılar tarafından nasıl düşünüldüğü çok önemlidir. İşletmeler tüketicileri satın alma öncesi ve sonrası takip etmeli ve tüketicilerin tatmin düzeyini her daim yüksek tutmaya çalışmalıdır. Bu çalışma, günümüzün hızla ilerleyen teknolojisiyle birlikte sosyal medyanın tüketici davranışı üzerinde nasıl bir etki yarattığını içermektedir. Çalışmanın içeriğinde, sosyal medya kavramı ve temel özellikleri, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tutundurma kavramı ve tutundurma karması elemanları yer almaktadır. Bu araştırmada markaların sosyal medya araçlarının kullanımlarının tüketiciler üzerinde nasıl etki ettiğini açıklamaktadır.