Finansal hizmet pazarlaması sigorta sektöründe bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Faruk Güler

Danışman: FİGEN YILDIRIM

Özet:

Modern pazarlama anlayışı çerçevesinde değişen tüketici kalıpları karşısında pazarda yer edinmek isteyen şirketler de kendilerini değişen şartlara uyumlu hale getirmişlerdir. Nitekim değişime ayak uyduramayan ve tüketici isteklerini algılayamayan şirketler rekabete yenik düşmüşlerdir. Finansal hizmet pazarlaması teknolojide meydana gelen değişmeler sonrasında daha fazla tercih sebebi olmuştur. İnternet üzerinden yapılan şubesiz bankacılık işlemleri ile tüketiciler finansal hizmet piyasasında hem daha aktif rol üstlenmişler hem de zaman, mekân ve maliyet avantajlarından faydalanmışlardır. Öte yandan, finansal hizmet piyasasında yaşanan olumlu gelişmeler sigorta sektörüne de yansımıştır. Sigorta şirketleri müşteri portföylerini artırmak ve mevcut müşteri potansiyellerini korumak adına elektronik sigortacılık gibi yeni finansal hizmet uygulamalarına yönelmişlerdir. Bu çalışmamızın konusunu finansal hizmet pazarlamasının sigorta sektörüne olan etkilerinin değerlendirmesi oluşturmuş olup, bu kapsamda finansal hizmet pazarlamasının sigorta sektörüne sağladığı avantajlar ve dezavantajlar derinlemesine mülakat yöntemiyle ortaya koyulmaya çalışılmıştır.