Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: NACİYE BERİLSU ÇEVİK
Danışman: ARSLAN HÜSEYİN
Özet:ÖZ Havacılık sektörü ülkemizde ve dünyada her geçen gün büyüyen bir sektördür. Türkiye’ de personel sayısının 200. 000’ i geçtiği bilinen havacılık sektörü için hız oldukça önemli bir etkendir. Bu sektör için personel sayısı bu kadar fazla iken nitelikli, kalifiye ve iş tanımına uygun özelleri barındıran personel ile sektörün buluşması nasıl olmaktadır? Tabi ki farklı pozisyonların öncelikleri ve beklentileri farklıdır. Bu duruma rağmen yazılı iş ilanları dışında farklı personel bulma teknikleri de mevcuttur. Zamanla yarışan bu sektör için sosyal mecralardan personel adayları ile buluşmak oldukça avantajlıdır. Geleneksel işe alım yöntemlerinin yanı sıra sosyal medya ve kariyer siteleri ile de işe alımların gerçekleştiği bu dönemde havacılık sektörü de yeniliğe ayak uydurmalı ve maksimum faydayı bu çevrimiçi mecralardan sağlamalıdır Yapılan araştırmada ortaya çıkan sonuçlar hem yöneticiler hem adaylar tarafından değerlendirilerek ortaya konulmuştur. Anket yolu ile bilgi toplanan çalışmada çıkan sonuç firmaların sosyal medya ile işe alıma büyük bir kitle olarak bu yeni kavrama adapte olduklarını, doğru içerik ve bilgiler ile daha sağlıklı sonuçlara ulaşılacağını ortaya koymuştur. Çalışmada, “Sosyal Medya İle İşe Alım” konusunda bir indeks oluşturulmuştur. Bu indeks, sektörde aktif firmaların yönetici görüşleri ve adayların görüşleri ile oluşturulmuştur. Anahtar Sözcük: İşe Alım, Sosyal Medya, Havacılık Sektörü ABSTRACT The aviation sector is a growing sector in our country and in the world. Speed is a critical factor for a sector which has over 200. 000 personnel in Turkey. While the number of personnel for this sector is so high, how is it possible for the sector to meet with qualified, qualified personnel who are suitable for the job description? Of course, the priorities and expectations of different positions are different. Despite this situation, there are different personnel finding techniques other than written job postings. It is very advantageous to meet with candidates from social media for this sector, which is competing with time. Nowadays, along with the conventional recruitment methods various sectors employ people through media and career websites. Aviation industry should also keep up with the innovation and get the utmost benefit from these online channels. Subject research, both relevant by evaluating the data obtained from the managers and candidates of the enter prises has been carried out. The result of the study, where in formation was collected through a question naire, revealed that companies adapted to this new concept as a large mass of recruiting viasocialmedia, and that healt hier results will be achieved with the right contentandin formation. In the study, an index on "Social Media Recruitment" was created. This index was created with the views of the managers of the companies active in the sector and the opinions of the candidates. Keywords: Recruitment, Social Media, Aviation İÇİNDEKİLER ÖZ. vi Abstract. vii ŞEKİLLER LİSTESİ . viii TABLOLAR LİSTESİ . ix I. GİRİŞ. 1 II. İNSAN KAYNAKLARINDA İŞE ALIM SÜREÇLERİ. 3 A. İşe Alım Kaynakları. 5 1. İç Kaynaklar . 5 2. Dış Kaynaklar. 6 B. Mülakat Teknikleri. 6 1. Davranış Belirleyici Mülakat. 6 2. Panel Mülakatı. 7 3. Klasik Mülakat . 7 4. Grup Mülakatı . 7 5. Stres Mülakatı. 7 6. Video Mülakatı. 8 III. İNSAN KAYNAKLARINDA İŞE ALIM VE SOSYAL MEDYA. 9 A. Sosyal Medya Kavramı. 9 B. Sosyal Medya Araçları İle İşe Alım. 10 1. Linkedin. 11 2. Facebook. 11 3. Wikiler. 12 4. Twitter . 12 IV. HAVACILIK TARİHÇESİ. 14 A. Havacılık Kavramı. 14 B. Genel Olarak Sivil Havacılık . 15 C. Sivil Havacılık Sektörü . 16 1. Dünyada Sivil Havacılığın Gelişimi. 17 2. Türkiye’ de Sivil Havacılığın Gelişimi. 19 3. Türkiye’ de Sivil Havacılık Alanında Yetkili Kurumlar. 21 D. Türkiye’ deki Sivil Havacılık Kurumları. 23 1. Yer Hizmeti Veren Kuruluşların İncelemesi . 25 2. Havayolu İşletmeleri. 26 V. HAVACILIK’ DA İŞE ALIM VE SOSYAL MEDYA İLİŞKİSİ . 29 VI. YÖNTEMBİLİM. 31 A. Araştırmanın Amacı. 31 B. Araştırmanın Evreni Ve Örneklemi . 32 C. Araştırma Verilerini Toplama Yöntemi . 32 VII. BULGULAR. 33 A. Anketin İK Personelleri Ve Yöneticiler Tarafından Değerlendirilmesi. 33 1. İşe Alımda En Sık Kullanılan Araçların Sıralanması. 33 2. Adayların İşletme Hakkındaki Bilgi Düzeyleri Ve Kaynaklarına Göre Sıralanması . 34 3. Sosyal Medya Araçlarının Kullanımı. 38 4. Sosyal Medya Araçları İle İşe Alımın Başarı Oranı Ve Etkileri . 40 B. Anketin Adaylar Tarafından Değerlendirilmesi. 42 1. Sosyal Medya Araçlarının Kullanımı Ve Kullanım Nedenleri. 43 2. Sosyal Medya Araçları Ve Bilgi. 45 3. Sosyal Medya Araçları Ve Kullanımı . 47 VIII. SONUÇ. 49 ALINTI YAPILAN KAYNAKLAR. 51 EKLER . 56