Kamu ve özel otopark işletmelerinde hizmet kalitesinin ölçümü ve mukayesesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MAHMUT UZUN

Danışman: ARSLAN İSMET KAHRAMAN

Özet:

Bu araştırma, kamu ve özel otopark işletmelerinde müşteri beklentileri ile müşteri tatmin düzeyini ölçmek ve aradaki farkları ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, kamu / belediye ve özel otopark işletmelerindeki hizmet kalitesini ölçmek için literatürde yer alan hizmet kalitesi ölçme modelleri incelenmiş, servqual hizmet kalitesi ölçüm modeli ile otopark işletmelerinde hizmet kalitesinin müşteri beklentilerini ne kadar karşıladığı ölçülmüş, bu ölçüm içerisinde hizmet kalitesi boyutlarından hangilerinin beklentileri ne düzeyde karşıladığı araştırılmıştır. Kamu/ belediye otoparkları ve özel otoparklardaki hizmet kalitesi ölçüm sonucunda, otopark müşterilerinin aldıkları hizmetler ile ilgili memnuniyet düzeylerinin kamu/belediye otoparklarında %90,7 özel otoparklarda % 83,7 oranında beklentileri karşıladığı görülmüştür. Hizmet kalitesini geliştirmek ve müşteri tatminini artırmak otopark işletmelerinin üzerinde durması gereken önemli konulardan biri olmalıdır. Bu hedefe ulaşmak için, sektör yöneticilerinin müşteri beklentilerini doğru analiz edip, eksik yönlerini geliştirdiklerinde işletmelerin hizmet kalitesi de artacaktır.