Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ECE ETKESER
Danışman: HEPKON ZELİHA
Özet:İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte internet gazeteciliği de gün geçtikçe etkinliğini artırmaktadır. Yeni bir reklam zemini sunan internet gazeteciliğinde, ulaşılmanın, tercih edilmenin, yaygın ve cazip olmanın göstergesi geleneksel gazetecilikte olduğu gibi satın alınma değil; tıklanmadır. İnternet gazeteciliğinde haber metninin niteliğinden öte, metne ulaşılmanın niceliği reyting ölçütü olduğu için, zaman zaman haber editörleri dikkat çekici manşetler kullanmaktadır. Haber değeri varmış izlenimi uyandıran ya da olduğundan daha önemli gösterilen bir dille oluşturulan haber başlıkları okurun tıklamasını sağlamaktadır. Bilginin kimi zaman doğruluğu netleşmeden yayın yapılabilmekte, verilen haberler kimi zaman yanıltıcı olabilmektedir. Bu çalışma internet gazeteciliğindeki etik sorunları Türkiye’deki internet gazeteciliği pratikleri üzerinden tartışmayı amaçlamaktadır.