Sosyal ağlardaki etkileyicilerin Tunuslu tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AİIR BEN MEKKİ

Danışman: ÖZTÜRK RUKİYE GÜLAY

Özet:

Son yıllarda, Etkileyici pazarlama, bir popülerlik dalgası yaşamaktadır. Etkili pazarlama Tunus pazarında nispeten yeni bir terim olduğu için, akademik bir tanımı yoktur ve kıt bir teorik temele dayanıyor. Etkileyici pazarlama üzerine daha önceki araştırmalar ağırlıklı olarak etkileyicileri ve etkileyeceklerini belirlemeye odaklanmıştır. Bizim bildiğimiz kadarıyla, Etkileyici pazarlama ile satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi Tunus bağlamında araştıran bir araştırma bulunamamıştır. Bu tezin amacı, bir etkileyicinin sahip olduğu veya sahip olması gereken özellikleri; nitelikleri ve bunların Tunuslu tüketicilerin satın alma niyetleri üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Tezin amacına yönelik olarak; milenyum kuşağına ait farklı şehirlerden olan Tunuslu katılımcılar ile birlikte on iki derinlemesine görüşme ve iki odak grubu çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler, veri modelleri ve transkripsiyon sırasında belirgin hâle gelen tekrarlayan konuları tanımlamak için kategorik indeksleme yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırmada, mevcut literatürün araştırılması ve katkıda bulunulması sırasında çıkarım sal bir yaklaşım; analiz sırasında ise tümdengelim sel bir yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmamız sonucunda, algılanan özgünlüğün yanı sıra güvenilirlik, inanılırlık, mantıkçılık, dürüstlük ve etkileyicilerin uzmanlığının Tunuslu tüketicilerin satın alma niyetini etkileyen ana özellikleri ve nitelikleri olduğu ortaya koyulmuştur. Buna ek olarak, çalışma sonucunda yukarıda belirtilen özelliklerin ve niteliklerin yanı sıra; ürüne duyulan ihtiyaç, ürün fiyatı ve akran tavsiyeleri gibi diğer faktörlerin de etkili olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.