Eğitim sektöründe pazarlama stratejileri ve Çin pazarında bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYOUFU DILINA

Danışman: YILDIRIM FİGEN

Özet:

Bu çalışmada pazarlama ve hizmet pazarlaması stratejileri, eğitim sektörü üzerinde bir anket çalışması ile araştırılmıştır. Araştırmada örneklemin yöntemi; kolayda örnekleme yöntemidir. Anket uygulaması Çin’ in Urumqi şehrindeki öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Toplam 250 anket hazırlanmış ve dağıtılmış olup, 240 tanesi eksiksiz olması nedeni ile analize tabi tutulmuştur. Derlenen veriler temel olarak güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi, t- testleri ve ANOVA analizleri ile incelenmiştir. Araştırmada hizmet kalitesi ölçeği kullanılmıştır. Hizmet kalitesi için elde edilen verilerin demografik bilgilere göre farklılıklar gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin eğitim sektörü üzerindeki hizmet kalitesi için elde edilen değerlendirmeleri, tablolar ile araştırma bölümünde açıklanmıştır.