Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Abdul Wahab Aidoo
Danışman: FİGEN YILDIRIM
Özet:Bu çağdaş ticaret atmosferinde, her firma müşteri potansiyelini genişletmek çabasındadır. Gelişmiş ülkelerdeki firmalar, gelişmekte olan ülkelere üretimi tamamlanmış olan ürünleri ithal edebilmek için bir takım metot ve prosedür kurmaktadır. Aynı zamanda, gelişmekte olan ülkelerdeki firmalar gelişmiş ülkelere ham ve yarı işlenmiş ürünler ihraç etmektedir. Ürünlerin sınırlar arasında ihraç ve ithal edilebilmesi birçok karakteristik özelliklere, kurallara, belgelere, metot ve stratejilere bağlıdır. Bu tüm strateji ve kurallar ülkeye göre değişiklik arz etmektedir. Firmalar, girmeye niyetlendikleri uluslararası piyasaya uygun olan prosedür ve stratejileri araştırıp uygulamak zorundadır. Bu çalışmanın hedefi, Accra Star firmasının Gana’nın piyasasına girerken hangi uluslararası pazarlara giriş stratejilerini kullandıkları ve bu piyasada varlığını sürdürmek için hangi iş stratejilerine başvurduklarını belirlemektedir. Bu çalışma uluslararası pazarlara giriş stratejisini ve onunla ilişkili kavramlar, faktörler ve özellikleri ortaya çıkardı. Son olarak Accra Star firması ve firmanın ununu kullanan fırıncılarla röportaj yapıldı. Röportajdan alınan sonuçlar incelendi.