Yeni medyada haberin sunuş biçimine bağlı etik sorunların internet haber sitesi okuyucuları üzerinden incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Medya Ve İletişim Sistemleri Ana Bilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Necati Erdem Eralp

Danışman: OYA ŞAKI AYDIN

Özet:

Tüm dünyada hızla gelişmekte olan iletişim teknolojileri ile birlikte kitle iletişim araçları büyük bir değişime uğramıştır. Kullanıcı alışkanlıklarının gelenekselden dijitale kaydığı günümüzde haber ihtiyacının karşılanmasında internet haber siteleri sahip oldukları teknolojik imkânlarla giderek öne çıkmakta ve kamunun haber ihtiyacını karşılar duruma gelmektedir. Bu durum toplumlar için bir avantaj gibi gözükse de haber siteleri daha fazla okuyucu kazanmak ve bunun doğrultusunda daha fazla reklam geliri elde etmek amacıyla haberi ürün gibi sunmaya başlamışlardır. Haber içeriği ile alakasız görsel ve başlık kullanımı ile haberlerin galeri olarak sunulması gibi yöntemlerle okuyucunun ilgisini çekmeye çalışan internet haber siteleri, haberin sunuluş biçiminde medya ve gazeteciliğe ait etik kodları göz ardı edebilmektedir. Bu çalışmada haberin ürün olarak satılmaya başlanması, haber okuyucusunun tüketici olarak konumlanması ve reklam ile haberin arasındaki sınırın ortadan kalkması konusunda okuyucuların ne düşündüğünü belirlemek amaçlanmıştır. Bu kapsamda yeni medya ve etik konusu incelenmiş ve çalışmanın üçüncü bölümünde internet haber siteleri okuyucuları ile anket çalışması yapılmıştır.