Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: KÜBRA ARSLAN
Danışman: KARA AYŞE SİMİN
Özet:İnsanlık var olduğundan bu yana en temel ihtiyaçlarından biri giyimdir. Giyim ihtiyacının estetik bir görünüme kavuşturulmak istenmesi insani bir güdüdür. İlk çağlarda giyim bir korunma ihtiyacını karşılarken sonrasında giyim, moda kavramıyla birlikte yıllar içerisinde estetik bir anlam kazanmıştır. Sanayi devriminden sonra rekabetin zorunlu hale gelmesiyle birlikte hazır giyim bir sektör olmuştur. Teknolojinin de hız kesmeden yaygınlaşması hazır giyim ve tüketici arasındaki ilişkileri değiştirmiştir. Günümüz rekabet ortamında firmaların ayakta kalması ve yoluna başarılı bir şekilde devam edebilmesi oldukça zorlaşmıştır. Bundan dolayı markalaşma ve pazarlama süreçlerinden başarılı bir şekilde geçerek ayakta kalabilmek zorunlu hale gelmiştir. Markalaşmayı başarılı bir şekilde sürdürebilmek, rekabet ortamında ayakta kalabilmeyi sağlıyor. Günümüzde çoğu yöneticinin kârlılık oranı göz önüne alındığında; firmalar stratejik marka yönetiminin önemini daha net bir şekilde anlamışlardır. Bundan dolayıdır ki markalar pazarlama stratejilerini doğru mecralar üzerinden yapmalıdırlar. Son yıllarda sosyal medya kullanımının artması ve instagramda yapılan alışveriş ihtiyacının artması, üreticilerinin reklam ve pazarlama hedeflerini instagram mecrasına yönlendirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların yoğun bir şekilde katılım gösterdiği sosyal medya aracı olan instagram tüketicilerin satın alma karar mekanizmasını önemli ölçüde şekillendirmektedir. Çalışmanın amacı instagram üzerinden tüketicilerin satın alma davranışını araştırmaktır. Çalışmada, öncelikle literatür taraması yapılarak Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün günümüzdeki mevcut durumu ortaya konulmuştur. Örneklem olarak ele alınan markalar arasından 2019’da en iyi erkek giyim markası olarak ödül alan Damat markası, markanın seçilen paylaşımlardan son beş yıla ait instagram faaliyetleri ve seçilen instagram paylaşımlarının tüketicinin satın alma kararını ne ölçüde etkilediği incelenmiştir. Tüketicilerin instagramda satın alma davranışı anket yöntemiyle incelenmiş ve online satış oranlarını ne ölçüde etkilediği araştırılmıştır. Bu araştırma sonucunda; Türk tekstil ve hazır giyim sektöründe yer alan markaların yapmış olduğu instagram reklamlarının tüketici zihnindeki marka algısı ve satın alma davranışları üzerinde olumlu bir etkisi olup olmadığı incelenmiştir.