Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: YASİN UYGUR
Danışman: ARSLAN İSMET KAHRAMAN
Özet:Günümüzde küresel rekabetin yoğun şekilde yaşanması ve kamu kuramlarının sürekli değişim içinde olan çevreye uyum sağlayabilecek etkili bir stratejik yönetim sergileyebilme gereksinimi, özel sektör de olduğu gibi kamu kurumlarının da hizmetlerini müşteri (vatandaş) odaklı hale getirmesini sağlamıştır. Ayrıca, günümüzde bilgisayar ve dijital teknolojileri ile haberleşme araçlarının hızının inanılmaz düzeyde artması nedeniyle kamu kurumlan da stratejik pazarlama planlamalarını ve örgüt yapılarını bilgiye dayalı olarak yenilemek zorundadırlar. Bu bakımdan, kamuda pazarlama bilgi sistemlerinin geliştirilerek bilginin sunumunun daha etkin şekilde gerçekleştirilmesi oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı, kamu kurumlarının değişen dünya düzeniyle birlikte hizmet sunumunda müşteri (vatandaş) odaklı yaklaşımı benimsemelerinin önemini kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşu olan İstanbul Ticaret Odası özelinde ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, çalışmanın odak noktasını, İstanbul Ticaret Odası (İTO)’nın mevcut hizmetleri ve faaliyetlerinin üyelere yönelik olarak daha hızlı, verimli ve kaliteli hale getirilmesi için sunulmuş olan öneriler oluşturmaktadır. Böylece, İTO’nun üye odaklı hizmet kalitesini iyileştirmede bilgi teknolojileri destekli pazarlama stratejilerinin öneminin ortaya konulması hedeflenmektedir.