Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: COŞKUN ÖZCAN
Danışman: AYVAZ BERK
Özet:Bu çalışmada, tedarik zinciri yönetimi uygulamalarının müşteri memnuniyetine ve işletme karlılığına olan etkisi ele alınmıştır. Kavramsal bir model geliştirilmiş olup, kavramsal modelin geçerliliği test edilmiştir. SPSS programı yardımıyla korelasyon, ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Güvenirlik analizi için “Cronbach Alpha” analizi kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirlik katsayıları 0,941 ile 0,945 aralığında değerler almıştır. ölçeklerin yüksek derecede güvenilir olduğu görülmüştür. Korelasyon analiz sonuçları ile veri setindeki değişkenlerin birbirleriyle pozitif yönde ve çeşitli düzeylerde anlamlı doğrusal ilişkilere sahip olduğu görülmüştür. TZY uygulamaları ile müşteri memnuniyeti ve işletme karlılığı arasındaki ilişkiler ile ilgili hipotezlerinin test edilebilmesi için regresyon analizi uygulanmıştır. Regresyon analizi sonucu determinasyon katsayısı 0,769 ile 0,822 arasında değer almıştır. Diğer bir ifadeyle bağımsız değişkendeki artış bağımlı değişkenlerdeki artışları 0,769-0,822 aralığında açıklamıştır. Varyans analizi (Anova) ile yer alan Sig. = 0,00 değeri 0,05’ten küçük olması, Ho hipotezlerin reddedildiği görülmüştür.. Bu durumda % 95 güven aralığında Hı hipotezi kabul edilmiştir.