Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dijital Ekonomi Ve Pazarlama Anabilim Dalı (Disiplinlerarası), Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MÜCAHİT MUSTAFA HAYAL
Danışman: Feyzullah Yetgin
Özet:
Küresel rekabetin günümüzde giderek artan bir hale dönüĢmesi sadece üretim
iĢletmelerini değil hizmet iĢletmelerini de etkilemektedir. Hizmet sektörü
içerisinde yer alan ve son zamanlarda önemli geliĢmeler gösteren örneklerinden
birisi olan gayrimenkul pazarlaması bilhassa internetin iĢletmecilik faaliyetleri
arasında kendisine daha fazla yer bulmaya baĢlamasının ardından önemli bir
değiĢim göstermeye baĢlamıĢtır.
Bu çalıĢmada online gayrimenkul satıĢında müĢteri deneyimi, pazaryeri incelemesi
konusu ele alınmıĢtır. AraĢtırma nicel araĢtırma yöntemlerinden tarama modelinde
oluĢturulmuĢtur. AraĢtırmanın evrenini Ġstanbul ilinde yaĢayan ve gayrimenkul
pazaryerlerini kullanmıĢ 18 yaĢ üstü bireyler, örneklemiyse evrende yer alan ve
araĢtırmaya katılmaya gönüllü bireyler oluĢturmuĢtur. Örneklem yöntemi olarak basit
tesadüfi örnekleme metodu kullanılmıĢtır. AraĢtırmaya toplam 411 kiĢi katılmıĢ,
verilerin analizi SPSS 29 ve AMOS 29 programı aracılığıyla yapılmıĢtır.
AraĢtırma sonucunda gayrimenkul pazaryerlerini kullanmıĢ müĢteri deneyimlerinin
cinsiyete göre sitenin kullanım kolaylığı, gizlilik ve güvenilirlik alt boyutlarında anlamlı
farklılık tespit edilmediği görülmüĢtür. YaĢa göre ise gizlilik alt boyunda 18-25 yaĢ
grubundakilerin gizlilik konusunda daha yüksek ortalamaya sahip oldukları
bulunmuĢtur. Mesleğe göre ise güvenilirlik alt boyutunda kamu kurum çalıĢanı ile
serbest meslek arasında serbest meslek lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiĢtir.
Eğitim duruma göre ise üniversite mezunlarının sitenin kullanım kolaylığı ile ilgili
ortalamalarının yüksek olduğu görülmüĢtür.