ONLİNE GAYRİMENKUL SATIŞINDA MÜŞTERİ DENEYİMİ PAZAR YERİ İNCELEMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dijital Ekonomi Ve Pazarlama Anabilim Dalı (Disiplinlerarası), Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MÜCAHİT MUSTAFA HAYAL

Danışman: Feyzullah Yetgin

Özet:

Küresel rekabetin günümüzde giderek artan bir hale dönüĢmesi sadece üretim iĢletmelerini değil hizmet iĢletmelerini de etkilemektedir. Hizmet sektörü içerisinde yer alan ve son zamanlarda önemli geliĢmeler gösteren örneklerinden birisi olan gayrimenkul pazarlaması bilhassa internetin iĢletmecilik faaliyetleri arasında kendisine daha fazla yer bulmaya baĢlamasının ardından önemli bir değiĢim göstermeye baĢlamıĢtır. Bu çalıĢmada online gayrimenkul satıĢında müĢteri deneyimi, pazaryeri incelemesi konusu ele alınmıĢtır. AraĢtırma nicel araĢtırma yöntemlerinden tarama modelinde oluĢturulmuĢtur. AraĢtırmanın evrenini Ġstanbul ilinde yaĢayan ve gayrimenkul pazaryerlerini kullanmıĢ 18 yaĢ üstü bireyler, örneklemiyse evrende yer alan ve araĢtırmaya katılmaya gönüllü bireyler oluĢturmuĢtur. Örneklem yöntemi olarak basit tesadüfi örnekleme metodu kullanılmıĢtır. AraĢtırmaya toplam 411 kiĢi katılmıĢ, verilerin analizi SPSS 29 ve AMOS 29 programı aracılığıyla yapılmıĢtır. AraĢtırma sonucunda gayrimenkul pazaryerlerini kullanmıĢ müĢteri deneyimlerinin cinsiyete göre sitenin kullanım kolaylığı, gizlilik ve güvenilirlik alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmediği görülmüĢtür. YaĢa göre ise gizlilik alt boyunda 18-25 yaĢ grubundakilerin gizlilik konusunda daha yüksek ortalamaya sahip oldukları bulunmuĢtur. Mesleğe göre ise güvenilirlik alt boyutunda kamu kurum çalıĢanı ile serbest meslek arasında serbest meslek lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiĢtir. Eğitim duruma göre ise üniversite mezunlarının sitenin kullanım kolaylığı ile ilgili ortalamalarının yüksek olduğu görülmüĢtür.