An empirical research on green marketing and its impact on consumer buying behavior on the academics and students in The Unıversity of Sana’a, Yemen


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama Yönetimi Ana Bilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Omar Al-Dubai

Danışman: EVRİM İLDEM DEVELİ

Özet:

Environmentaliawareness isigrowing, as is consumers’ interestiin ecologically friendlyiproducts. As a result, businesses have adopted greenimarketing methods to fullyiuse resources by decreasingiwaste, accomplishing organizationaligoals, and adheringito environmentaliregulations. This studyiaims to look at howigreen marketingiand the marketingimix have evolved throughitime. Furthermore, this study focusesion consumers purchasing habitsiregarding greeniproducts. The primary goal of thisiquestionnaire is to determineithe impact of greenimarketing oniconsumers’ awarenessiof the greeniproduct in Yemen. It’s a descriptive-analyticaliapproach to achieveithe research objectivesiand the study tool is a questionnaire. The questionnaireiis made up of twenty items. Within theiparticipants it is foundithat the actualityiof green marketing mixielements was high, with the greeniproduct element coming top, followed by green promotion, green pricing, green place, and finally greeniproduct. Furthermore, it’s found thaticonsumers’ knowledge ofigreen products is quiteistrong and that there is a statisticallyisignificant influence of greenimarketing mix elements on environmental consumer awareness, culture, directions, and behavior. The study is made iniYemen and this makes theistudy unique. It is offered a series ofisuggestions as a highlight of the studyiresults, including the need for enterprisesito provide numerousigreen options and satisfyiconsumers in Yemen.Keywords: Greenimarketing, Greenimarketing Mix, Greenienvironment, ConsumeribehaviorÖzetMüşterilerin çevre dostu ürünlere ilgisi arttıkça çevre bilinci de artmaktadır. Sonuç olarak işletmeler, atıkları azaltarak, organizasyonel hedeflere ulaşarak ve çevresel düzenlemelere bağlı kalarak kaynakları tam olarak kullanmak için yeşil pazarlama yöntemlerini benimsemiştir. Gerçek başarı, yalnızca toplumun çevre bilincine sahip olma ve nihayetinde küresel iklim değişikliğinin yol açtığı endişelere son verecek uygun çevre koruma önlemlerine uyma ihtiyacına ilişkin farkındalığı ile ölçülebilir. Bu çalışma, yeşil pazarlamanın ve pazarlama karmasının zaman içinde nasıl geliştiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışma, tüketicilerin yeşil ürünlerle ilgili satın alma alışkanlıklarına odaklanmaktadır. Bu anketin birincil amacı, yeşil pazarlamanın Yemen'deki yeşil ürün hakkında tüketici farkındalığı üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmacı, araştırmanın amaçlarına ulaşmak için betimsel-analitik bir yaklaşım benimsemiştir ve çalışma aracı bir ankettir. Anket, yirmi maddeden oluşmaktadır. Araştırmacı, yeşil pazarlama karması öğelerinin gerçekliğinin yüksek olduğunu, yeşil ürün öğesinin en üstte olduğunu, ardından yeşil promosyon, yeşil fiyatlandırma, yeşil dağıtım ve son olarak yeşil ürünün geldiğini bulmuştur. Ayrıca araştırmacı, yeşil ürünler hakkında tüketici bilgisinin oldukça güçlü olduğunu ve yeşil pazarlama karması unsurlarının çevresel tüketici bilinci, kültürü, yönleri ve davranışı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğunu da bulmuştur. Bu çalışmanın özgünlüğü araştırmanın Yemen’e yönelik olmasıdır. Araştırmacı, şirketlere yeşil ürün fiyatı ve talep büyüklüğü arasındaki ilişkiyi incelemelerini ve yeşil ürünler için uygun fiyatlar geliştirmelerini ve ayrıca yeşil ürünlerin önemini açıklığa kavuşturmak için programlar, forumlar ve konferanslar hazırlamanın önemini önermektedir.Anahtar Kelimeler: Yeşil Pazarlama, Yeşil Pazarlama Karması, Yeşil Çevre, Tüketici DavranışıTable of