Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: BURCU ŞİMŞEK
Danışman: YILDIRIM FİGEN
Özet:Marka; geçmişte ürünün kime ait olduğunu vurgularken, şimdi ise tüketicinin alışverişlerini etkilen bir faktör haline gelmiştir. Tüketiciler satın aldıkları ürünlerde kalite, satış sonrası hizmet ve fiyat gibi değişkenlere dikkat etmektedirler. Tüketicilerin aldıkları ürünlerin markaları, müşteriye ürün hakkında bilgi verir ve müşterilerin ürünleri hatırlamalarına imkân sağlar. Bu sebepten işletmeler rakiplerinden farklı olabilmek için kendilerini müşteriye hatırlatacak markalar tercih etmelidirler. Böylece müşterinin satın alma davranışı üzerinde etkili olurlar. Markanın başarılı olabilmesi için, markanın ait olduğu işletmenin vizyonu ile bir olması gerekmektedir. Bundan dolayı marka hedeflediği pazarda doğru konumlandırılmalı, kişiliği doğru bir şekilde tanıtılmalıdır. Tüm bunlar için ise işletmelerin marka yönetimini doğru uygulamaları gerekmektedir. Marka, tüketici, işletme ve perakendeci açısından da faydalar sağlamaktadır. Tüketici açısından satın alma kararını belirlemede etkili olur. Bu durum aynı zamanda işletmeye de sadık müşteri kazandıracaktır. Firmalar hedefledikleri pazarlarda, marka kişiliklerini doğru bir şekilde anlatabilirlerse tüketici, marka ile bir bağ kurabilir ve müşteri sadakati oluşturabilirler. Perakende açısından ise marka ile çalışmanın en büyük faydası tasarruf ve kalite yönünden avantaj sağlamak olacaktır. Tezde marka, marka kavramı, markanın tarihsel süreci, marka yönetimi, marka kişiliği ve perakende konularına değinilecek olup. Gıda perakende sektöründeki bir indirim marketinin marka kişiliği analiz edilecek ve marka kişiliği boyutları ile algısal harita oluşturulacaktır.