Failed crowdfunding campaigns: Exploring perceptions of entrepreneurs


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: MEHTAP BAYRAKTAR

Danışman: KELEŞ TAYŞİR NURGÜL

Özet:

Entrepreneurs need to access the necessary capital to turn their project ideas into reality. Crowdfunding is a new alternative financing method that enables entrepreneurs to reach the capital. Crowdfunding helps project owners reach the masses quickly by using internet facilities without other financing tools. In addition to the crowdfunding platforms operating in Turkey based on rewards and donations in the past, there have been significant developments regarding the Legislation of Share-Based Crowdfunding as of last year, and Share-Based Crowdfunding has been implemented in Turkey. In this study, the types of crowdfunding, crowdfunding practices in the world and Turkey, Share-Based Crowdfunding Legislation in Turkey, and the reasons for the failure of the project owners who failed to reach the desired funding amount are emphasized. As a matter of fact, increasing the learning of entrepreneurs from their failures, in the long run, will enable them to be more successful. For this purpose, interviews with ten participants with entrepreneurial experience were analyzed in a qualitative research design. According to the research results, it has been observed that entrepreneurs attribute their failures to internal or external factors and gain gains from these experiences. As a result of the interviews, it was observed that the reasons for the failure of entrepreneurship were based on external factors.Keywords: Crowdfunding, Alternative Financing Method, Reasons for Crowdfunding Projects Failure, Attribution Theory, Content AnalysisÖZETGirişimcilerin proje fikirlerini gerçeğe dönüştürebilmeleri için gerekli finansmana erişim sağlamaları gerekmektedir. Finansmana erişim için gerekli alternatif finans kaynaklarından biri olan Kitle Fonlaması, girişimcilerin sermayeye ulaşmasını sağlayan yeni bir alternatif finansman yöntemidir. Kitle fonlaması; proje sahiplerinin diğer finansman araçlarını kullanmak zorunda kalmadan internet olanaklarını kullanarak hızlı bir şekilde kitlelere ulaşmasına yardımcı olmaktadır. Geçmişte yalnızca ödül ve bağış bazlı olarak faaliyet gösteren Kitle Fonlama Platformlarının yanı sıra geçtiğimiz yıl itibarıyla Paya Dayalı Kitle Fonlaması mevzuatına ilişkin önemli gelişmeler olmuş ve Paya Dayalı Kitle Fonlaması Türkiye’de hayata geçirilmiştir. Bu çalışmada kitle fonlamasının türleri, Dünya ve Türkiye’deki kitle fonlaması uygulamaları, Türkiye’deki Paya Dayalı Kitle Fonlaması Mevzuatı ve ödül bazlı kitle fonlama platformlarını kullanan ve istedikleri fon tutarına ulaşamayan proje sahiplerinin başarısızlık nedenleri üzerinde durulmuştur. Nitekim uzun vadede girişimcilerin başarısızlıklarından öğrenmelerinin artması onların daha başarılı olmalarını sağlayabilecektir. Bu maksatla girişimcilik deneyimi olan on katılımcı ile yapılan mülakatlar nitel bir araştırma deseninde incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre girişimcilerin başarısızlıklarını içsel veya dışsal etmenlere atfettikleri ve bu deneyimlerinden kazanımlar sağladıkları gözlemlenmiştir. Yapılan görüşmeler sonucunda girişimciliklerin başarısızlık nedenlerinin dış faktörlere dayandırdıkları gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kitle Fonlaması, Alternatif Finansman Yöntemi, Kitle Fonlaması Projelerinin Başarısızlık Nedenleri, Atıf Kuramı, İçerik Analizi