Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MARAM JARRAR
Danışman: SAĞLAM MEHMET
Özet:ÖZET E-ticaret kullanıcılarının artması, tanık olduğumuz karantina ve bizi daha fazla teknoloji kullanımına ve dijital devrime götüren daha birçok nedenden kaynaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, e-güven, e-memnuniyet ve e-marka sadakati boyutlarının davranışsal niyet (satın alma niyeti, ağızdan ağıza iletişim ve şikayet etme niyeti) boyutlarına etkisini incelemektir. Bu çalışma, sosyal medya aracılığıyla bir Google Formu kullanılarak çevrimiçi anketlerin dağıtıldığı nicel bir çalışmadır. Anket, kolay örnekleme yöntemi kullanılarak 239 kullanıcı tarafından gerçekleştirilmiştir. Anket maddelerini ölçerken, çalışmada kesinlikle katılmıyorum ile kesinlikle katılıyorum arasında derecelendirilen 1'den 5'e 5'li Likert ölçeği kullanılmıştır. Anket, araştırma hipotezlerimiz dikkate alınarak araştırma faktörleri arasındaki ilişkileri incelemek için uygulanan tüm tanımlayıcı ölçümler, faktörler, güvenirlik, korelasyon ve regresyon ölçümlerini içeren sonuçları analiz etmek için SPSS 21 programı üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, e-güven, e-tatmin ve e-sadakat ile ağızdan ağıza iletişim, satın alma niyeti ve şikayet niyeti ile orta ve göreli olarak anlamlı pozitif bir ilişkiye sahip olduğu görülmüştür. Öte yandan, e-sadakat ile şikayet etme niyeti arasında negatif ilişki olduğu tespit edilmiştir. e-güven, e-memnuniyet ve e-sadakatin ağızdan ağıza iletişim üzerinde pozitif, e sadakatin satın alma niyeti üzerinde pozitif, e memnuniyetin şikayet etme niyeti üzerinde pozitif, e sadakatin ise negatif yönde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: e-ticaret, e-sadakat, e-güven, e-memnuniyet, Online alışveriş davranışı, satın alma niyeti, ağızdan ağıza iletişim ve şikayet etme niyeti