Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: HASAN BARDAKÇİ
Danışman: ARSLAN İSMET KAHRAMAN
Özet:Genellikle uluslararası ticari faaliyetlerde firmaların ve pazarlamacıların başarısız olmasının en önemli sebebi kültürel unsurların çok iyi bilinmemesinden kaynaklanmakta ve uluslararası rekabetle başa çıkabilmenin en kaçınılmaz yolu ise diğer kültürleri anlamaktan geçmektedir. Bu unsurların, yani kültürel özelliklerin tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilediği artık bilinen bir gerçektir. Ancak; tam olarak algılanamayan kültürel farklılıklar, firmalara dezavantajlar getirmektedir. Bu çalışmada kültürel unsurların analiz edilmesine yönelik olarak anket yapılmış ve Azerbaycan kültürü incelenmiştir. Yine Azerbaycan’ın demografik, siyasi ve ekonomik yapısı araştırılarak, kültürel ve demografik özellikleri ile Azerbaycanlı tüketicilerin davranışları arasındaki ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Yapılan bu çalışma ile Türkiye ve Azerbaycan arasında son dönemlerde artan ticarette oluşabilecek kültürel olumsuzlukların en aza indirilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca Azerbaycan’daki tüketicilerin satın alma davranışlarının tespit edilip Türkiye ile Azerbaycan arasında ithalat ve ihracat yapmayı düşünen pazarlama yöneticilerine bu konuda yardımcı olmaktır.