Pazarlama iletişiminde sosyal medya kullanımı: Sigorta pazarına bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MERVE KAYAKÖY TAŞ

Danışman: YILDIRIM FİGEN

Özet:

Günümüzde hızla gelişen teknoloji internete yeni bir boyut kazandırarak yeni iletişim ortamlarının doğmasına neden olmuştur. Alışkanlıkların değiştiği, bilgi tüketiminin hızla gerçekleştiği günümüzde kullanıcıların bilgi ve tecrübelerini paylaştığı bir sanal ortam olan sosyal medya, son dönemin en popüler konularından biridir. Sosyal medya araçları tüketicilere bilgi paylaşımı, araştırma ve sosyal çevre oluşturmada kapılarını ardına kadar açmaktadır. Sürekli artan rekabet ve değişen tüketici istekleri karşısında hedef kitle ile daha sağlıklı iletişim kurmak, markalarını tanıtmak ve iyi sonuçlar elde etmek için bir fırsat sunan sosyal medya, işletmelerin pazarlama iletişimi araçlarından biri olmuştur. Doğru hedef kitleye en hızlı ve en etkin şekilde, az maliyetle ulaşılmasını sağlayan sosyal medya işletmeler için önemli bir hale gelmiştir. Araştırma, pazarlama iletişiminde sosyal medya araçlarının Türkiye sigorta pazarında ne amaçla kullanıldığı ve marka bilinirliği yaratmada nasıl bir yol izlediklerinin incelenmesi, sigorta sektörünün pazarlama iletişiminde sosyal medya kullanımının geleceği hakkında bir değerlendirme amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişimine geçiş sürecindeki kavramlar incelenmiş, sosyal medya, sosyal medya araçları ve pazarlamada sosyal medya kullanımı hakkında literatür taraması yapılmıştır. Uygulama bölümünde ise, Türkiye sigorta pazarı durum analizi yapılarak, Türkiye Sigorta Birliğinin yayınladığı resmi istatistiklere göre 2014 yılının ilk 9 ayında toplam prim üretiminde birinci ve ikinci olan sigorta şirketleriyle amaç doğrultusunda derinlemesine mülakat yapılmıştır. Araştırma sonunda, sigorta sektöründe pazarlama iletişiminde sosyal medya kullanımının temel amacının marka bilinirliği olduğu ve bu süreçte izledikleri yolu tespit ederek, gelecekte değişen tüketici alışkanlıkları nedeniyle sosyal medyada yer almayan markaların pazarda yok olacağı sonucuna varılmıştır.