Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Haluk Vural
Danışman: AHU TUĞBA KARABULUT
Özet:Bu çalışmanın amacı, e-ticaret yapan işletmelerin alan adlarının, e-ticaret hizmeti alan bireylerin bu işletmeleri tercihleri üzerindeki etkisini incelemektir. Bu araştırma kapsamında veri toplama amacıyla İstanbul ilinde e-ticareti kullanan bireylere anket çalışması uygulanmıştır. Toplam 400 araştırma formu elektronik ortamda e-ticaret kullanıcılarına uygulanmış 353 tanesi tam olarak cevaplanmış ve formlar analize tabi tutulmuştur. İşletme tercihi algısını ölçmek amacıyla işletme tercihi algı ölçeği kullanılmıştır ve alan adı algısını ölçmek için ise alan adı algı ölçeği kullanılmıştır. İşletme tercihi algı ölçeği, güvenilirlik, algılanan fayda, satın alma süreci, arama motoru tasarımı, üstünlük imajı ve teslimat olmak üzere 6 boyuttan oluşturulmuştur. Alan adı algı ölçeği ise üst düzey alan adı, kısa alan adı, keyword alan adı, com alan adı ve IDN alan adı olmak üzere 5 boyuttan oluşturulmuştur. Elde edilen verilere frekans dağılımı, güvenilirlik analizi, faktör analizi, t testi analizi, anova analizi, korelasyon analizi, basit ve çoklu regresyon analizi uygulanmıştır.