Sosyal medyada kuşak farkı: Facebook kullanıcılarının mahremiyet algısı üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SEVİM BİLGE ÇEVİK

Danışman: ŞAKI AYDIN OYA

Özet:

İletişim, ilk toplumların oluşmasından itibaren en önemli gereksinim olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu durumun sebebi, insanın toplumsal bir varlık olmasından kaynaklanmaktadır. En ilkel iletişim yöntemlerinden günümüz iletişim teknolojilerine kadar iletişim kurmadaki temel niyet aynıdır. İnsanlar birbirleriyle anlaşabilmenin, kendi duygu ve düşüncelerini bir şekilde karşı tarafa aktarabilmenin yolunu bulmuştur. İnsanlar; değişen yaşam şartları, çevresel koşullar ve buna bağlı olarak yeni ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak iletişim yöntemlerini geliştirmiştir. Günümüzde en önemli unsurlardan olan, zaman ve mekan sınırlarını ortadan kaldıran yeni iletişim teknolojileri kuşkusuz bilgisayar kullanımından itibaren mümkün olmuştur. Bilgisayar kullanımıyla iletişim yöntemlerini farklı boyutlara ulaştıran internet ile birlikte kullanıma sunulan sosyal medya platformları, insanların günlük yaşam pratiklerinde değişimlere sebep olmuştur. Sosyal medya platformlarında insanlar paylaşım yaparak kendilerini ifade edebilme şansına sahip olmaktadır. Bu durum mahremiyetin içerik ve kapsamının zaman içinde dönüşümüne yol açmıştır. Bu çalışma, bir sosyal medya platformu olan Facebook üzerinden belirli yaş grubundaki bireyler için mahremiyet algısının nasıl şekillendiği hakkında bir araştırmadır. Bu amaçla Facebook kullanıcısı olan bireylerin paylaşımları dikkate alınarak, kullanıcıların mahremiyet konusunu ne şekilde algılandığının araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılması planlanmaktadır. Karşılaştırmalı sonuçlar elde etmek amacıyla, tercih edilen yapılandırılmış görüşme formu, araştırma soruları ve alan yazındaki bilgiler doğrultusunda araştırma konusu için geliştirilecektir.