Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: GİZEM DOŞAR
Danışman: GÖRENER ALİ
Özet:Günümüzde işletmeler gelişen teknolojiye, artan rekabete uyum sağlamak ve müşteri memnuniyetini maksimize edebilmek için yeni yöntemler arayışındadırlar. Şirketlerin tasarım, planlama, üretim, hizmet ve birçok alanda stratejik bir yöntem belirleme, zamanın gerektirdiği değişim ve yeniliklere açık sürdürebilir bir anlayış ile yönetilme talepleri mevcuttur. Geleneksel yöntemlerin artan rekabet koşullarına ve birimler arası senkronize çalışma yönetimine uygun olmadığının anlaşılmasıyla, uzun vadeli yol haritaları planlayan firmalar yeni yöntemlere kapılarını açmışlardır. Bu yöntemlerden en etkili olanlarından biri Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) İngilizce ifadesiyle Quality Function Deployment (QFD) yöntemidir. KFG yöntemi yeni ürün tasarımı, yeni hizmet sunabilmek, mevcut ürün geliştirme ve süreç yönetimi sağlayan mühendislik çalışmalarında kullanılabilen, müşteri ihtiyaç ve taleplerini temel alan bir metodolojidir. Müşterinin deneyim ve kanaatleri de göz önünde bulundurulduğunda, Kalite Fonksiyon Göçerimi şirketlerin bu arayışında müşterinin sesine kulak verip, belirsizlikleri netleştirerek kuşkusuz daha çözüm odaklı bir yaklaşım sunmaktadır. Tez çalışmamda yapı sektöründe gölgelendirme sistemleri/dış yaşam alanları çözümleri sunan sektöründe öncü bir firmada ürün geliştirme ve süreç iyileştirme aşamalarında kalite fonksiyon göçerimi tekniğinin kullanılabilirliği değerlendirilmiş olup tasarım, planlama, üretim, teslimat ve geri bildirim sürecindeki iyileştirmeler ele alınmıştır. Çalışma ile kısıtlı sayıda bulunan kalite fonksiyon göçerimi literatürüne ve yapı/gölgelendirme sistemleri sektörüne katkı sağlaması amaçlanmaktadır.